pondělí, ledna 16, 2006

fucking foyer

předevčírem mi skončil kolotoč. že to ale bylo zakončení jak se patří! v pohádkách musí honza prokázat svou dobrou duši, nezlomený projít Říší zla a nakonec zvítězit nad drakem. já jsem musela horečnatě ťukat do počítače celý víkend (klišé v kurzívě, viewegh by zaplesal), přežít návrat do Foyer des Jeunes Filles Travailleuses et Étudiantes a ve čtyři ráno vyhrát Boj o intro.
upřímně řečeno: všechno se dalo, ale to Foyer ne. lotyšsko-americké vztahy, francouzi, co nerozeznaj participe passé od infinitivu, draci, sedmero hor a řek, únava - prosím. ale nechat si ničit bubínky tříčárkovaným gé mademoiselle Labb, nikdy více! Bóóóón soir, Olga, alors ça va, en deuxième année? děkuji za optání, mademoiselle Labb, od té doby, co už u vás nebydlím, mnohem lépe.
ráda bych napsala, že jsem si v neděli večer znovu ozřejmila všechno to, co jsem na Foyer tolik nenáviděla. bohužel, nikdy jsem na to nezapomněla. nenáviděla jsem to, že:
- když vejdete do dveří, vrhne se na vás skupinka bab, jakej jste měla den, olgo, a tahle ponožka, co jsme našly v sušárně, není náhodou vaše?
- pracovat musíte jít do jídelny, protože jinam mužský člen vašeho týmu nesmí byť jen dva prstíčky strčit, hned zas jít.
- v jídelně si chcete dát čaj, ale ubohá lotyška ho zapomněla na pokoji a popátý se už jí ty dvě patra běhat nechtěj. dá vám tedy klíče, numéro 14, jaká náhoda, já měla třináctku! ještě že tak, protože v tom labyrintu jsem se pravidelně ztrácela a nikam jinam bych asi netrefila.
- v chodbě to smrdí. hodně. lotyška má pokoj ověšený vonnými stromečky, ale ani to nepomáhá. 250 ženskejch prostě dohromady smrdí.
- v jídelně nad počítačem jste nuceni vyslechnout spoustu konverzací o sukních, kabátech, těstovinách, protivných šéfových. skoro žádná z nich není o chlapech. jako by polovina světa přestala za dveřmi Foyer existovat.
- když chcete jít v jídelně na záchod, máte dvě možnosti: udělat to jako v lese, nebo si vyjít dvě patra pro ruličku toaletního papíru.
úderem desáté hodiny večerní ale musí všichni hosté (!) ven, holka jako kluk. na dětských táborech bych si nikdy nepomyslela, že by večerka mohla být vysvobozením...
Adieu, mademoiselle Labb! Adieu, fucking foyer!

4 komentáře:

asophie řekl(a)...

j'ai pas tout compris, mais je suis d'accord: sus aux foyers de jeunes filles travailleuses, et aux tenancières des lieux!

Petře řekl(a)...

c'est exactement le sens du message.


Enfin, je crois. :/

saladdin řekl(a)...

rofl

omlouvam se, ze predesle dva posty nechavam bez povsimnuti, i kdyz "exactement le sens du message" ramcove zvladam :-D

asophie řekl(a)...

mais non olga pas du tout!
j'étais juste très fière d'avoir un peu compris, et de pouvoir t'en faire part dans la seule langue que je parle correctement.
continue!