pátek, ledna 20, 2006

občanská

věnováno dominikovi, kandidátovi InterZaide-Fac Verte.

dnes u nás ve škole proběhly volby do jakési rady, jejíž účel mi zůstává nejasný, a studentských odborů. ano prosím, ve francii mají i studenti své odbory, zřejmě proto, že jsou nesnesitelně utlačováni. ze tří organizací první nabízela rovné školné (v současnosti je progresívní, takže my chudáčci z východu neplatíme takřka nic), druhá větší mobilitu profesorů a poslední chtěla, aby bylo Sciences Po více do zelena.
z takového množství konstruktivních návrhů jsem si přirozeně nemohla vybrat. volit nepůjdu, rozhodla jsem se, stejně je to jen banda kariéristů, co myslej jen na svý cévéčko a vo vobyčejnou ženskou se nestaraj. pak mi ale napsala jedna bezva rumunka, co je ve třeťáku v dublinu, jestli bych za ni neodvolila, že už poslala všechny potřebné papíry na sekretariát.

když už jsem stála za pletnou, řekla jsem si ale, proč se k tomu taky nevyjádřit? a pomalu, velice, velice pečlivě jsem do obálky vsunula nádherně prázdný lístek. to je vám tak úžasnej pocit! občanské opojení! je to něco, co by slušná holka nikdy neudělala, přestože jí v tom vlastně nic nebrání. něco jako... dát si dvojku bílýho k žehlení nebo vytrhávat stránky z knih. och, jsem já to ale rošťanda!
jen doufám, že se na tom pocitu nestanu závislá. táhnout se totiž v červnu do paříže jen proto, abych svým hlasem nakonec pomohla lidovcům či komunistům - to by rozhodně nebylo košer.

4 komentáře:

domous řekl(a)...

no teda...

je mi lito, ze ani po roce a pul ne uplne chapes smysl odboru. pokusim se, aby to bylo do tech poslednich par mesicu jasnejsi.

a clanek znamena, ze jsi za maru hlasovala prazdnym listkem nebo ze jsi se taky nakonec pridala k hlasovani a volila jsi "blanc"?

mej se hezky.

jinak poznamka pod carou:

web je domousov.bloguje.cz (ano, syntakticky to logicke neni, ale tradice webu "domousov" mne k tomu nutila)

pseudointelektualka řekl(a)...

proboha! volit za někoho jinak, než jak mi řekl, to bych se neopovážila! ten prázdnej lístek jsem tam hodila za sebe.

a docela by mě zajímalo, jak se ti podaří mě přesvědčit, že ty odbory vopravdu k něčemu jsou...

mama řekl(a)...

pusu mama

saladdin řekl(a)...

tesime se na dalsi :-D