čtvrtek, ledna 12, 2006

čtenářská

tahle fotka pochází ještě z doby, kdy jsem si ve své pražské posteli slastně četla Fejtőovu analýzu lidových demokracií. nyní se v přestávkách mezi lotyško-americkými a americko-lotyšskými vztahy (Henry Kissinger, 1999: Přijmout Baltské státy do NATO by byla velká chyba!) bavím tím, že si před spaním přečtu jednu povídku woodyho allena, viz knižní kolonku vpravo. (dostali jsme je sice s pierrem dohromady, ale ten citlivý chlapec mi je přibalil do kufru se slovy: "budeš ho potřebovat víc než já.")
takže tady je ukázka pro dnešní den, z povídky The Whore of Mensa. pojednává o dívce, která se v těžké životní situaci dostane na zcestí a začne své finanční problémy řešit tím, že si za peníze povídá o kantovi s chlápky, co je jejich žena tam nahoře už nevzrušuje.

"I think Melville reaffirmed the virtues of innocence in a naïve yet sophisticated sense - don´t you agree?"
I let her go on. She was barely nighteen years old, but already she has developed the hardened facility of the pseudo-intellectual. She ratteled off her ideas glibly, but it was all mechanical. Whenever I offered an insight, she faked a response: "Oh, yes, Kaiser. Yes, baby, that´s deep!"

... zdá se mi to, nebo opravdu říká facility? gee, i wish!

8 komentářů:

dudek řekl(a)...

:D
(Btw, neměl by se ten "le Kremlin", co čteš v tý knize, taky psát s "-e" na konci, aby se to vyslovovalo správně? *LINGUISTIC* :)
(A v téže náladě oceňuju i "Fejtő", že si s tim dáš tu práci a dáš tam ten znak. *THUMBS UP* ;)

pseudointelektualka řekl(a)...

no práci jsem si s tím teda dala, kdybys viděl, co to dělalo s fontem! *potěšeně*
potěšeně vlastně i proto, že mi sem někdo napíše ocenění... to už se nějak poslední dobou nevidí.
a Kreml je prostě [kremlán], stejně jako Regensburg Řezno :)

saladdin řekl(a)...

tak ja jsem teda radsi zticha 0:-E

saladdin řekl(a)...

jinak Řezno, Míšeň, Zvěřín, Cáchy, Mohuč, Sedmikostelí ad. rule

George Pompidup řekl(a)...

Je crois que vos claviers sont cassés.

saladdin řekl(a)...

pi: much better ;-)

Petře řekl(a)...

Je crois qu'il n'y a pas que le clavier.

Pour vivre avec l'un de ces êtres, de sexe féminin, je crois que ils sont tout bonnement pas construits comme nous...

C'est un modèle différent, c'est tout.

asophie řekl(a)...

"une clavier"?