čtvrtek, února 02, 2006

Mannheim! Mannheim?

tak je to definitivní, příští rok jedu do mannheimu.
mohlo to bejt i horší (frankfurt nad odrou), ale i lepší (heidelberg).
pořád nevím, co si o tom mám myslet.
a když už nemůžu říct, jak to vidím já, podělím se aspoň o reakce ostatních.

máma: TAK JE TO BAJECNE, DO FR. I PHY STEJNE DALEKO JAKO HEI. DOPRAVA LEPSI.

soused: mannheim? výborný, to máš jen kousek do heidelbergu! a tolik pracovních příležitostí, co nabízí ta petrochemická fabrika!

alicin tatínek: DOBROVOLNĚ?

zdeněk: divam se na mestskej plan a musim rict, ze je to nemecky mesto :-)) za to by se nestydel ani new york

kate: euh, not funky, that's annoying. think how much u will LEARN!

pierre: Mannheim? cool alors non?

basia (polka, co je právě na třetí ročník v dublinu): mám tam spoustu kamarádů a všichni říkaj, že ta uni je fakt dobrá. zato je pravda, že to město je dost na hovno. takový německý katowice. vědělas, že tam jsou ulice, který dokonce nemaj jména, ale jen čísla?

tahle poslední zpráva mě trochu rozhodila. spojení němců a čísel místo jmen je lehce historicky zdiskreditovaný. ještě že na stránkách univerzity píšou, že "the people from Mannheim are known for their warm and open manner".
smířit se s osudem mi pomáhají tři věci. za prvé mi pierre řekl, že tam kdysi byl se sestrou a že univerzitní kantýna je vynikající. za druhé řeka, na které mannheim leží, totiž Neckar, nemá český ekvivalent, takže ji můžu nazývat neckář, což mě automaticky rozezpívává. a konečně za třetí podle stránek univerzity probíhá většina výuky v barokním zámečku, o kterém google říká toto:
tak nevím. uvidíme.

4 komentáře:

Petře řekl(a)...

A to neni daleko od Sestry.

Uvidis, ze tam to nebude tak strasny!

domous řekl(a)...

urcite to nebude strasny. Navic tam hrajou hokej :)

a budes v Deutschland! to je vyhra sama o sobe

saladdin řekl(a)...

doufam, ze posledni veta je ironicka vsuvka :-D

jinak skoda, zes sem nedala planek mesta, ten ma vyssi vypovedni hodnotu

Petře řekl(a)...

maxime.pinto@sciences-po.org je ted' v Manneheime.

Muzes se povidat s nim jestli chces.