sobota, března 18, 2006

parádnická

zatímco v praze padá a padá a národ si posílá nohavicu, dijon se rozhodl, že začíná jaro. školačky se v centru promenují v sukních nad kolena BEZ PUNČOCHÁČŮ, irská hospoda vyndala na st. patrick's day ven spoustu pivních lavic, na kterých posedávali maníci v šortkách a krátkých rukávech (já mrzla i zachumlaná do kabátu). na sluníčku čtrnáct, ve stínu dva... no prostě ten podivný čas roku, kdy se všichni zahřívají hlavně silou vůle.
i já jsem si v pátek řekla, že je ten jarní vzdoušek třeba řádně oslavit, a navlékla jsem se do své skvostné růžové minisukně z dětského oddělení H&M, růžového tričínka (k dostání tamtéž), saka a, abych to s tím jarem nepřeháněla, kozaček a dlouhého kabátu. jenže cesta do školy vede po sluníčku: musela jsem tedy kabát i sako, tedy jediné kusy oblečení aspon trochu rozumné barvy, vbrzku rozepnout, čímž jsem se tuším proměnila v růžový bonbónek na podpatcích. zřejmě jsem vypadala impozantně, protože na mě za těch 300 metrů stačila jak pohoršeně zamlaskat nějaká závistivá tlustá baba, tak i zapískat tři truckdriveři v mocné mašině. no a pak -
pak jsem před školou potkala ředitele.
"vy jste se ale na toho velvyslance vyfikla," prohodil.
slovo "velvyslance" lehce zamumlal, takže jsem mu vůbec nerozuměla. on ale stál a evidentně čekal odpověď.
"ne, já jdu do BU," říkám tedy a pokouším se i o vtip, "tam se přece nemůže jen tak."
"no ale na velvyslance přijdete?" nezasměje se.
velvyslance? jakýho kurnik velvyslance? aha. no jasně, on dneska přijde na sciences po český velvyslanec! sakra, že já si tyhle akce nepíšu do diáře!
"aha, no ano. na toho se už radši převlíknu," blekotám, abych zamaskovala, že jsem nějakýho velvyslance ihned vypustila z hlavy.
"to by od vás bylo milé," na to on.

tak! tohle tedy gentleman za žádných okolností neříká, milý pane řediteli!

"teda... kdybyste vůbec přišla," snaží se pro změnu kamuflovat on, "hlavně přijďte!"

ne ne, tohle vám jen tak neprojde. ode dneška vstupujeme do nové éry.
poměr faux pas olga - ředitel se tímto slavnostně mění na 43 : 1!

4 komentáře:

saladdin řekl(a)...

neni to zrovna nejnadejnejsi polocas, ale zapas jeste ztracen neni :-))

Petře řekl(a)...

Je suis choqué!

Myslel jsem, ze jsi koupila ta mini-jupe pro me!!

Anonymní řekl(a)...

tak ted ale vůbec nevím jak se mi to povedlo... falešné jaro v Paříži už neměl rád Hemingway,tak proč bys ho měla mít ráda ty.... ale oblékej se teple...

dudek řekl(a)...

petře: :D
olga: Nějak se ti ten poměr zmenšil ... :o