neděle, dubna 23, 2006

5 důvodů, proč si udělám řidičák (s neslušnou pointou)

1. věk už pomalu přestává být omluvou. zatímco v maturitním ročníku se nad křižovatkami trápila nanejvýš třetina třídy, teď už mnozí jezdí naprosto pravidelně. někteří mají i vlastní vůz. (spratci rozmazlený! si myslej, že jsou v americe, nebo co?) nad pivem se dokážou dlouze dohadovat, jestli je výhodnější nepít a jet autem, pít a nejet autem, pít a jet autem, vzít si domů taxíka společně s neřidiči, nebo si zavolat modrýho anděla, protože to je vlastně ze všeho nejlevnější.

2. prarodiče a potenciální tchán s tchýní se mě přestanou hloupě vyptávat, jak je možný, že ještě pořád neumím řídit. "ale sestřenice z druhýho kolene si letos už ty papíry dělá, a to je jí teprve sedmnáct!" na argument, že sestřenice z druhýho kolene ty papíry potřebuje, protože bydlí v Horní Dolní, a to já teda jako ani náhodou, nějak neslyší. nezabírá ani tak těžký kalibr, totiž že auto je sice praktické na chatu, ale že já se ze zásady pohybuji jen v centru evropských (světových) hlavních měst, mezi nimiž se přemísťuji hromadnou dopravou, ve které se člověk může vyspat.

3. posílím mezigenerační solidaritu. v praxi to znamená, že si končně budu moct s čistým svědomím udělat MIMINKO, protože už budu vědět, že v případě krize nějaké to auto mrzce ukradnu a odvezu robátko do bezpečí či nemocnice. to samé platí pro pokrevně spřízněné staré a nemohoucí. (a vlastně i malá chlupatá zvířátka, ale tam ta mezigenerační problematika lehce ustupuje do pozadí.)

4. možná až vezmu do ruky volant, se konečně naučím rozlišovat značky a typy automobilů. zatím poznám jen stopětku, favorita, formana a oktávii. pak taky smart a novýho i starýho brouka. v běžném životě mě to, pravda, nijak neomezuje. jen mám nemilé tušení, že jednou budu mít možnost zachránit svět před masovým zabijákem a místo precizních informací budu jen kokat: "no, takový středně velký. černý. nebo možná tmavě modrý. s takovejma těma lesklejma věcma na kolech, víte co."

5. stejně se nikdo nebaví o ničem jiném. urbanhistorky z auta si vykládají řidiči i neřidiči bez rozdílu. důkazem je toho včerejší večírek. přítomni a více či méně rozjařeni byli: Bohemistka 1 - neřidička, Bohemistka 2 - řidička, Baron Prášil - neřidič, Vietnamistka - neřidička, já a především Úspěšný podnikatel - bourák a krotitel motorů.

já: ty podnikáš? v internetu, že jo? takovýho taky jednoho znám. chlubí se tím, že jednou dostal na přechodu v Žitný třikrát páďo pokuty za blbý přecházení.

Podnikatel: v Žitný, říkáš? tam jsem jednou jel, jo, telefonuju, v pohodě, a vidim flojdy! tak řikám, čau vole, musim končit, a položim to, pohoda. no a nějaká policajtka, pane řidiči, vole, víte, co jste udělal? a já že vim, že jsem to akorát zapomněl típnout, když jsem vás tam viděl. a vona prej, no to mě tady neutahujte, my za váma jedem vod ortenova náměstí! ty vole!

já: haha, a platils?

Podnikatel: no vodvolali je k nějaký bouračce, tak jsem měl z prdele kliku, rozumíš.

já: no, na tohle má taktiku moje teta. vždycky říká, já vezu nemocný dítě k lékaři, nedělejte mi scénu, nebo vám udělám scénu já!

Podnikatel i Bohemistka 1 se smějí. Bohemistce 2 a Vietnamistce se na tvářích zračí hrůza, že teď se všichni začneme trumfovat přes motory.
a taky že ano.

Baron Prášil: to je dobrý, ale to jednou -

Bohemistka 1: dobré také bylo, když jsem jela na sestřinu svatbu. já jsem chtěla jet vlakem, ale přítel říkal, že mě odveze. a on má takovou starou škodovku...

Podnikatel a já, unisono: rozesranou!

Bohemistka 1: ... a ta se najednou zastavila a nejela dál. tak já jsem v klidu seděla a říkala mu, tohle opravíš, já tam přijedu včas. no a když se konečně rozjela, tak nám zastavil cestu takový dvoumetrový chlap a začal na nás křičet a nadávat nám. potom z něj vypadlo, že nenávidí auta s pražskou espézetkou.

Baron Prášil: no ale to když -

já: a tahle moje teta, jo, taky jednou vyjednala strejci, že neplatil pokutu za řízení v opilosti. zastavili je, von pil, a vona jim začla říkat, jen mu tu pokutu dejte! já mu to říkám furt, že nemá pít a řídit! no a ten policajt se na něj jenom soucitně podíval a nechal ho vodjet!

Podnikatel: to mně to takhle jednou zmrvila matka. já jel na červenou, zastavěj mě, a vona, vole, taky, ať mě to nechaj zaplatit, že si to zasloužim.

Bohemistka 1: tak jsem tu svatbu nakonec nestihla, to bylo nepříjemné.

já: a platils?

Podnikatel: no jo, vole!

Bohemistka 2: já asi udělám studii na téma vulgarismy!

Podnikatel: vyser si voko!


dostali jsem se do bodu, kdy rozšafné přihazování dalších a dalších motoristických storek mohlo být zastaveno pouze slovem "studie" a přešaltováním na jiná, šťavnatější témata. tak si říkám, že jsem vlastně skrytý řidič a že je na čase udělat svůj coming-out. a těch veselých příhod, co nasbírám při jízdách!

10 komentářů:

dudek řekl(a)...

Sakra, tak to už nás neřidičů bude zase míň ... :) A to jako budeš dělat řidičák v Německu? Nebo ve Francii?
(Chudáci Baron Prášil a Bohemistka 1. Naopak *THUMBS UP* Bohemistce 2. :)

Jinak já se ztotožňuju předevšim s bodem 2. (A taky s "spratci rozmazlený! si myslej, že jsou v americe, nebo co?", hehe. :D )

saladdin řekl(a)...

Baron Prášil, koukam, nema moc rozepsanou roli

Lucie řekl(a)...

vyborna story!

pripomnelo mi to ze mam v supliku ridicak s datem vydani prosinec 2001... ridila jsem 1x. mozna bych v sobe take mela najit skryteho ridice, ale zastavam nazor, ze je porad lepsi jet na pivo MHD a pit!

Alice řekl(a)...

no pokud je bohemistka 1 ta, na jakou myslim ja,tak to nebyla svatba, ale pohreb dedecka. a dodnes se s ni kvuli tomu nebavi rodina. a jinak:nedelam si iluze, ze se nekdy naucis rozpoznavat ruzne znacky aut... :)

dudek řekl(a)...

lol ... Já si ten řidičák ale asi taky v budoucnu udělam, opravdu se to může hodit.

saladdin řekl(a)...

treba jako druhej doklad :-D

dudek řekl(a)...

To mam přesně na mysli. :P

dudek řekl(a)...

ad anketa - počáteční převaha neřidičů se změnila v dominanci řídících ... :o

pseudointelektualka řekl(a)...

jo, taky mě to děsí.

Tomáš Ruta řekl(a)...

Tak diky tem kategoriim jsem se dostal k tomuhle postu..a s tim rizenim jsem na tom naprosto stejne (pokud uz tedy ten ridicak nemas). I kdyz u me vek jest porad muze byt vymluvou:) V maturitnim rocniku v Anglii uz skoro vsichni spoluzaci meli vlastni mercedesy...sycaci.