neděle, dubna 02, 2006

pařížská vsuvka

odjížděla jsem z dijonu ve středu večer celá rozjařená. jarní vánek, na obloze duha, já, femme libérée, pospíchám na vlak za svým milým, v sukýnce a na podpatcích, s miniaturním kufříčkem na kolečkách. byla jsem tak natěšená, že mi v uších samovolně hrály smyčce.

zato dneska večer se vrátila troska. cestu v luxusně vytopeném TGV jsem strávila zachumlaná do bezbarvého svetru (má dokonce i jméno: Klondajk), miniaturní kufříček jsem bez pomoci ani nesundala z kompártimentu nad hlavou a když mi na rameno poklepal průvodčí, uvědomila jsem si, že jsem spala s otevřenou pusou.

nejsmutnější na tom je, že tím, co mě uvedlo do tohodle strašnýho stavu, nebyly divoké a velmi nemravné hrátky páchané pozdě k ránu, ale prachobyčejná zima.
ne, v paříži bylo teploučko, vo to nic. solidních patnáct stupňů bylo. to jen u pierra doma se netopí. jeho otec, milovník vína, se zřejmě drží poučky, že pokojová teplota v gotickém hradě nebyla 18, nýbrž 12 stupňů, a vše ostatní je nezdravé a nepřirozené. "Qui a augmenté le chauffage?" ptal se hrozivě, když do oken zasvítily na pár vteřin březnové paprsky.
výsledkem této otužovací techniky je mi počínající zánět močového měchýře, ucpaný nos a promrzlost do morku kostí. a místo smyčců mi zní v uších slova jaroslavy moserové (point d'actualité): "když tatínka komunisti pustili, říkal, že všechno se dalo vydržet, jenom zima v zimě ne."

7 komentářů:

saladdin řekl(a)...

az, z toho vyvoje, ctenare mrazi

dudek řekl(a)...

To teda jo ... je s podivem, že i v takovymhle stavu dokážeš psát tak dobře. :)
Já ti každopádně posílam velký GL (mimo jiné taky na oplátku :* ).

10395 řekl(a)...

Ha, další člověk, kterej potřebuje GL... Tak GL :-)

Aslam řekl(a)...

Rovnováha v soustavě - nám vyměnili okna.

Anonymní řekl(a)...

zaver nema chybu :o) ... :(

preji Ti brzke uzdraveni a nam vsem vice moserovych a mene komunistu

PJ

saladdin řekl(a)...

tohle olgu urcite potesilo :-)

pseudointelektualka řekl(a)...

si piš!