sobota, dubna 29, 2006

un petit mal de gorge de rien du tout

víte, jak se jmenuje nejhorší pánská nemoc na sedm?
r-ý-m-i-č-k-a.

vždycky jsem se tomuhla vtipu strašně smála, přestože jsem vlastně nikdy s žádným chlapem nebydlela, natož abych viděla nějakýho z nich nemocnýho. ale tak nějak instinktivně jsem tušila, že jde o léty prověřené moudro, o kterém by žádné mladé a nezkušené děvče nemělo pochybovat. prostě to tak je, a jestli ne, tak to tak stejně bude. život mě naučí, však já uvidím, říkala jsem si.

leč život se mi zřejmě rozhodl ukázat, že už nelze věřit ani babskokuchyňským pořekadlům, když mi postavil do cesty pierra. pierre ze zásady nemarodí, jako teda všichni ostatní mužský. ale na rozdíl od nich se rozhodl, že nemoc se neléčí soustavnou pozorností partnerky, jak se nám to výše zmíněné moudro snaží naznačit, nýbrž silou vůle a popíráním. tak třeba teď. přijel z wroclawi nastydlej. (tvrdí, že neví, kde k tomu přišel, ale mezi fotografiemi z cesty figurují dětský kolotoč, půlnoc a bylinková vodka.) že by to přiznal? ani náhodou.

tudíž stupňuji:
chéri, přinesu ti kapesník, chceš?
nechceš se radši vysmrkat?
mais mouche-toi, bordel de merde!

odpovědi se mi dostává jediné: "to nic není, já nejsem nemocnej. jenom mě trošku bolí v krku, to je v pořádku." jasně že jemu nic není! on se po ránu nebudí co hoďku a půl, když začne zcela arytmicky vykašlávat plíce! jemu je dobře a nechce ani pomeranč, ani bromhexin, natož vykloktat slanou vodou.

už už jsem se smířila s tím, že prostě bude mezi záchvaty kašle dál usilovně tvrdit, že je jako rybička. ale včera v noci, zmožen větším množstvím vodky, najednou zaškemral: "nemáte tady nějakej aspirin? nebo aspoň vitamín C? vitamín C, to je na chřipku, že jo?"
ha! teď vím, že ví. ještě pár dávek kalhúy a začne bez zábran fňukat v postýlce a prosit o česnečku. a já životu ukážu, že proti poudačkám není radno se vzpouzet.

12 komentářů:

dudek řekl(a)...

:) Tak o česnečku bych prosil i zdravej ... Každopádně, já si taky myslim, že je lepší extrém "nepřipouštět si nemoc" než ten opačnej. Když se člověku podaří vsugerovat si, že mu nic neni, opravdu mu nic neni. ;)

chloé řekl(a)...

no jo. u nás doma nikdy nikdo není nemocnej, takže půlroční kašle a podobné libůstky jsou na denním pořádku. když je někdo ještě míň nemocnej než obvykle, všichni ostatní ho posílaj k doktorovi až do doby, než se objeví někdo ještě zdravější a vitálnější, a koalice se obrátí proti němu.

Petře řekl(a)...

Ty jsi mne nenavrhla pomerance!!

Jedl bych pomerance.

Anonymní řekl(a)...

to je podivne, ja take nikdy nejsem nemocny, obcas nekolik tydnu chrchlam a je mi tak trochu na umreni, ale nikdy nejsem nemocny .. :o) .. cim to je, cim to je?

-PJ-

dudek řekl(a)...

chloé: :D
olga: Tak vidíš, chudák petře, takhle mu křivdit ... :)

Vzhledem k tomu, že nebejt nemocnej očividně začíná znamenat opak, přiznávam, že bejvam nemocnej. *PRŮLOMOVĚ* Ale vždycky tak den, maximálně dva. Právě o to jde, aby se vám to pak neprotáhlo na měsíc ...

non-stop dudek řekl(a)...

"5:49 dop."? Ne, tomuhle času bych "dopoledne" rozhodně neřikal. :)

chloé řekl(a)...

Já mám jednu fintu, ale ta platí pouze na matku a to jen hodně omezeně: -Maminko, podívej, ty už se půl roku dusíš kašlem, možná to není úplně v pořádku, možná bys měla navštívit lékaře. Podívej se sakra na mě, já už jsem z vás úplně deformovaná, bojím se doktorů, vyhejbám se jim, děsím se i vočaře, do háje, to je hrozně nevýchovný!!! Párkrát to myslím zabralo.

Ka řekl(a)...

Taková trefa. Zrovna to prožívám, r-ý-m-i-č-k-u. Ale on se nechává opečovávat vždycky (stejně jako já), takže vlastně nic, jenom jak je to zvláštní, jak podivné a jaká shoda. :)

Aslam řekl(a)...

Jakou solí? To je k ničemu, tím se proplachuje nos, kloktá se peroxidem, případně Septonexem ...

dudek řekl(a)...

:) To je, koukam, vděčný téma.

Aslam: lol (stačí obyčejná voda ;)

dudek řekl(a)...

Teď na to koukam: "r-ý-m-i-č-k-a" ... "jako rybička" - vůbec to ten "postiženej" nečte stejně. :P

saladdin řekl(a)...

Aslam jiste zapomnel dodat, ze hlavne je treba kloktat tim nejsilnejsim na trhu :-D