úterý, května 16, 2006

z hodiny dějepisu

dějepis. kdyby k němu vydávali soundtrack, bylo by na něm slyšet na pozadí monotónních, egohonících vejžbleptů naší anti-liberální hvězdy jenom bzučení osamělé mouchy a tikot hodin. a možná cvakání klávesnic. dějepis je dvouhodinovka internetování. řeklo by se, že toho levičáka nafoukanýho nikdo neposlouchá. (což si samozřejmě jenom zaslouží.)

"mhm, mhm!" ozývá se za mnou šeptaný, leč důrazný souhlas. tak že by někdo přece? aha, mumlající spolužák, fanatický historik. "to je jako... němci, ehm... coitus interruptus..."

"prosím?" přerušuje s mírným lagem profesor svůj monolog.

"ne, nic... to byla jenom taková, ehm, rada mladým příslušníkům SS..."

"aha. tak pojďte prezentovat, co jste si připravil. a zkuste skončit ve čtvrt, ano? pokud to zvládnete vydržet!" perlí náš narcis, sám sebou nadšený. "předpokládejme, že vás nikdo nebude přerušovat. jestli tedy nebudete předčasný, hahaha!"


ne, vážně, i intelektuální masturbace má své meze.

11 komentářů:

Lucinka řekl(a)...

Koho mate na dejepis?

saladdin řekl(a)...

trochu zmateny

koukam, ze jsem zazil jeste kvalitni dejepisy, jinak samozrejme neni nad VŠE a ultimativni kombinaci Kovář - Skřivan

chloé řekl(a)...

saladdin: Nemyslíš snad TOHO A. Skřivana, nad jehož knihou se mi vloni mnohokrát (S)křivila tvář, když jsem umírala nudou učíc se na obludnou zkoušku z dějepisu? U nás dějepis učil zuřivý militarista, zážitky ale nemám, bo jsem na přednášky nechodila.

chloé řekl(a)...

Tak náš dějepis je sice povinný, velký, áčkový a kruciální, i tak si ale s přednáškama hlavu nikdo nelámal. Teda já ne. Náš dějepisec je pověstný cynik a v jiných kurz prý hýří vtipem, z dějin si pamatuju jen, jak mu nějaký chudák odevzdal papír se zkouškou, on se do něj začet a dostal záchvat smíchu. Já jsem vyvázla z grácií a éčkem.

saladdin řekl(a)...

chloé: zurivy militarista?! a tys tam nechodila? :-o

jinak samozrejme A. Skřivan to je (dneska u neho pisu), mozna si ale mela tu cest s jeho otcem (A. Skřivan)

chloé řekl(a)...

salladin: No, ne. Sice nepoznám sovětský tank od amerického, i s tím vědomím snad ale mohu prožít celkem plnohodnotný život.

Já jsem četla tohle svinstvo (dějepiscům se omlouvám a na kolena padám): "Evropská politika, 1648-1914 / Aleš Skřivan." Ty vychcanější se učili z dějepisu v kostce a dali to stejně.

pseudointelektualka řekl(a)...

1648-1914?! docela slušnej rozsah. to musely dělat všechny tři generace Skřivanů, ne?

Aslam řekl(a)...

"(S)křivila tvář" - ano, u některých knih se křiví zásadně dolů

chloé řekl(a)...

Já bych to tipla na juniora. Ona je to právěže útlá knížka, takže to není o ničem jiným, než jak se ob rok protáčely koalice great powers.

saladdin řekl(a)...

ja se v tom rodu samozrejme uz davno ztracim, ale tenhle konicek je preci jen specifickej - autor ty knizky je podle vseho ten "nas", nakladatel pak jeho otec

saladdin řekl(a)...

nejoblibenejsi knizkou zustava
"Teng Siao-pching. První muž Říše středu."