úterý, června 13, 2006

vošemetná

už jsem psala o našem dementním sousedovi? ne o tom intelektuálním snobovi, co ve mně nakrátko probudil nečekané vášně, ani o tom, se kterým si koukáme do oken, ale o sousedovi zespoda. něco málo jsem asi zmínila, v tom smyslu, že je mentálně postiženej a že mu za zády monička vyplazuje jazyk, aby mě rozesmála.

z toho by mohla vzniknout mylná představa, že jsem mrcha necitlivá, která se posmívá handicapovaným. takže ne, tak to není. on totiž soused není tak úplně retardovanej. zdravej sice taky ne, ale... no prostě je tak akorát, aby se člověk necítil blbě, když si po jeho odchodu povzdechne něco o blbcích. a že je proč! soused je totiž duch baráku a kdybychom žili na jiném místě v jiné době, třásly bychom se zřejmě strachy, protože soused rád řeší a stěžuje si. takhle nás vystíhoval, když si na celej barák stěžoval u správce, který potom poslal všem partajím výhružný dopis. došlo k incidentům rušení nočního klidu, a tak dále a tak dále, a my se s alicí strašně bály, co že jsme to provedly. ale na druhý den na mě soused volá (poslouchal za dveřmi, až půjdu do školy), jestli jsme v pořádku dostaly jeh výhružku. byla jsem z toho tak vykolejená, že jsem narazila bicepsem do kliky od okna a měsíc vypadala jako týraná manželka. toť tedy jeden důvod, proč mi ho není líto.
navíc vypadá šťastně a spokojeně, má krásné 3+1, obrovskou televizi, hifi věž, koťátko a blonďatou, podobně postiženou přítelkyni, nafoukanou jak gottwaldova konkubína zkřížená s jiřinou švorcovou, která to koťátko jednou umazlí k smrti. očividně jsou spolu rádi, přestože trochu specifickým způsobem. náhodou máme o jejich intimním životě docela přehled, protože stěny jsou tenké a oni hluční.
"dementi si zas hráli," řekla mi jednou třeba alice, když jsem se vrátila po víkendu z paříže. "ale bylo to docela drsný, měli by jim to zakázat. řvali po sobě navzájem, že se zabijou, dokonce jsem přemejšlela, jestli nemám zavolat pomoc."
oba dva zřejmě pracují, ačkoliv neumějí pořádně psát. přirozeně, jsem nadšená: tomuhle říkám integrace! hifi a televize nejsou koupené za podporu, ale za tvrdě vydělané peníze! hurá, jsou ve francii ještě takoví...! na druhou stranu nám ta její práce pěkně otravuje život. slečna vstává v pět ráno, takže kdokoliv si po deváté večer kýchne, je brutálním způsobem seřván.
"sylvulpé!" ječí přítelkyně řežákem, kterým by mohla krájet chleba. "sylvuplé!"
včera jsme na tohle pravidlo s alicí zapomněly a k půlnočnímu učení se na zkoušku jsme si pouštěly samé lepší hity.
"I´m lýhýving ón a jet plane! lýhývihihing!" hýkala jsem vesele nocí do otevřeného okna.
"neblbni, přijde na nás soused!" zasyčí alice.
"no jasně, a ta jeho zaječí SYLVUPLÉÉÉ!" kříčím směrem k podlaze.
nakonec jsem se lehce uklidnila a nikdo na nás nepřišel.

jaké ale bylo mé překvapení, když se úderem deváté ranní začal blok otřásat do rytmu špatného hiphopu. M. POKORA, nová ikona McDonaldovské francie. a hned poté Ilonka, které přezdívám Sexy malá holčička: před dvěma lety natočila svým dětským hláskem jeden hit o ptáčcích, stromečkách, obláčcích a sluníčku, vlezlou (chytlavou) melodii s tuctuctovým základem.
"Un oiseau, un enfant, une chèvre,
Le bleu du ciel un beau sourire du bout des lèvres.
Un crocrodile, une vache, du soleil!"
a pak znovu M. Pokora a znovu Ilonka a pak výherkyně páté řady francouzské Superstar...
hvězdy mi defilují (řvou) pod oknem a dilema, jestli má smysl si hodinu před zkouškou ještě opakovat poznámky, je tak vyřešeno.
celou zábavnou situaci shrnuje alice, která vstává (o hodinu a půl dřív, než měla původně v plánu) se pološíleným pohledem v zalepených očích.
"já ho zabiju!" křičí. "zabiju! já ho normálně rituálně zapíchnu!"

ale když jsme ho odpoledne potkaly před krámem, nic neudělala. buď to bude tím, že je soused přes všechnu svou zálibu ve stížnostech neusále dobře naladěn a usměvavý, nebo ze spolubydlící možná promluvil soucit. možná si totiž vzpomněla na to, že chudákovi sousedovi už měsíc teče po stěně voda a že to pravděpodobně má co do činění s tím těstěm na knedlíky, co jsme před šesti týdny spláchly do záchodu...

2 komentáře:

saladdin řekl(a)...

doporucuju se do adresy nekdy prepsat misto blogspot - blogpsot ;-))

pseudointelektualka řekl(a)...

jj, je to docela drsný! a navíc i tematický!