středa, srpna 02, 2006

angína counter-attacks

tak už jsem touhle dobou měla být odjetá. už dvě noci jsem měla spát v ubytovně, co zvrchu vypadá jako aušvic, a procházet se po městě, kde ulice nemají jména, ale jen čísla. (tak mě napadá, jestli Where The Streets Have No Name není náhodou o mannheimu.)

místo toho mi pan doktor řekl něco o zdraví, které je přednější, a že mě týden jazykové stáže nevytrhne a že nikam nejedu. tak jsem nejela. a myslela jsem si, že zprávu, která mi udělá větší čáru přes rozpočet, už ten den dostat nemůžu.
ale ono samozřejmě ano. když jsem jako poslušná studentka volala do mannheimu, že bohužel nezvládnu přijet na čas a co s tím, odpověděli mi, ať jim pošlu papír od doktora a no jo, co se teda jako dá dělat. jenže potom: "what did you say was your name? can you spell it? aha... aha... I'm afraid you're not on the list."
tak jsem se dozvěděla, že já, husa jedna hloupá, jsem se na tu slavnou jazykovou stáž zapomněla přihlásit. ono sice v letáku stálo, že reservations ONLY by e-mail a zaplaťte strašný prachy převodem, ale já si říkala, že se to přece nemůže týkat. jsem přece Erasmus a mám na intenzivní jazykovou přípravu nárok zadarmo. navíc jsem jim už dvakrát zaškrtla, že ano, I am interested in Mannheim Summer Academy, poprvé na Application Form, podruhé na Accommodation Form. že přece ani němci nemůžou chtít něco potvrzovat třikrát.
ale ono samozřejmě ano.
takže jsem se den klepala hrůzou, že mi řeknou, ať nejezdím, že tahle by to teda nešlo. pak mi přišel e-mail, který začínal slovy "I will take care of your registration" a pokračoval číslem účtu. zaradovala jsem se, oddychla si, a konečně si všimla, že mi vlastně není do zpěvu. že mi není do ničeho, že je mi vlastně podstatně hůř než včera a předevčírem. že se nejsem schopná soustředit ani na Sentinela, natož na MASH, o knihách ani nemluvě. i zavolala jsem panu doktorovi, jestli je opravdu nutné, abych ten prášek na rýmu, Clarinase, opravdu brala. a on že ano. tak se tedy potácím od postele ku posteli, od řádky k řádce a reklamy k reklamě a cejtím se, jako by mě praštil palicí po hlavě. několikrát. přes mozek mám chemickou clonu.

***
na více pseudointelektuální notě: situaci mi...
... ačkoliv může být něco víc pseudointelektuálního než srdceryvný popis rýmičky? woody allen se tím dokonce proslavil! inu...
... situaci mi neulehčuje ani to, že jsem se po roce detektivek ("přece se nebudu zatěžovat, když celej rok čtu věci do školy! nemám na to kapacitu a mám na to nárok!") odhodlala přečíst opět něco, ehm, hodnotnějšího. doma se válí Cirkus Les Mémoires od Petry Hůlové a Naprosto osvíceno Jonathana S. Foera. ten "americký pokus o velký židovský román" má zajímavou historii: článek o něm mi z lidovek vystřihla s láskou v létě alice, máma ho našla na stole a bez meškání mi knihu koupila s láskou k Vánocům. a já okolo ní chodím a sáhnu po hůlové.
v mém stavu to nebyla šťastná volba. kniha má zajímavou stavbu, ze které bych za jiných okolností jistě byla celá bez sebe. různá nesouvisející vyprávění plynou a plynou, chvíli je text zaměřen na tu postavu, chvíli na onu, příběhů přibývá s každou další stránkou. znamená to, že voblbnutá Clarinasem (který ani neplatí pojišťovna! jak mi může bejt blbě z něčeho, co VZP nehradí?) čtu každý paragraf dvakrát a co chvíli se přistihnu, jak místo do knihy koukám do okna. po dvou dnech jsem na straně 40. to se mi naposledy stalo s Histoire sociale du suffrage universel. aj, aj!

(má snad Alain Garrigou stejné nežádoucí účinky jako Clarinase(C) ? měli by k němu ve francouzských knihkupectvích podávat příbalovou informaci? a co na to Jan Tleskač?)



5 komentářů:

10395 řekl(a)...

Šťastná to studentka, která si může dovolit číst alespoň o prázdninách beletrii... *ZÁVIST*
"...ani němci nemůžou chtít něco potvrzovat třikrát. ale ono samozřejmě ano." - to je v tom Německu nějaký detašovaný pracoviště FF UK, nebo co? :-)

pseudointelektualka řekl(a)...

hehe, to snad ne, ale KK najdeš všude. (vždyť oni to i přiznávaj: každej semestr budu platit 55€ studentskejm ODBORŮM!)

domous řekl(a)...

everything will be allright.

saladdin řekl(a)...

ve Francii se odborum neplatilo a v Německu ano? :-o

pseudointelektualka řekl(a)...

sal: přesně tak. vy zíráte, my zíráme.