neděle, srpna 13, 2006

citát pro dnešní den

« Quand on arrive dans une ville on voit des rues en perspective,

des suites de bâtiments vides de sens.

Tout est inconnu, vierge.

Plus tard on aura habité cette ville.

On aura marché dans ses rues, on aura été au bout des perspectives,

on aura connu ces bâtiments,

on aura vécu des histoires avec des gens.

Quand on aura vécu dans cette ville,

cette rue on l’aura pris dix, vingt, mille fois…

Au bout d’un moment, tout ça vous appartient parce qu’on y a vécu.


C’est ce qui allait m’arriver, et je le savais pas encore. »



"When arriving in a city, we see streets in perspective.

Everything is unknown, virgin.

Later we'll have lived in this city.

We'll have walked in its streets.

We'll have been to the end of the perspectives.

We'll have seen all the buildings.

We'll have lived stories with people.

When we'll have lived in this city,

we'll have taken this street ten, twenty, thousand times.

After a moment, everything belongs to you because you've lived there.


It was to happen but I didn't know it yet."


tak promlouvá Xavier ve filmu Auberge espagnole (česky Erasmus a spol., anglicky Pot Luck, španělsky Una casa des locos) během svého prvního dne v Barceloně. mám ten pocit taky, až na to, že si jsem dobře vědoma, jak moc se pro mě ulice neznámého města za pár měsíců změní.

což je ale úplně šumák, protože tenhle proces člověk neurychlí a neurychlí. může jenom chodit, v dešti, v zimě, při západu slunce, v noci, ráno, s někým, někam nebo za někým. po tomhle mostě jsem vždycky chodila s františkem, říkáme potom. tak tedy chodím. hledám byt. jenže když hledáte nový byt, hledáte zároveň i novou budoucnost. tady se mi nelíbilo nebo tam jsem byla šťastná, budu jednou říkat a už teď to vím. je mi, jako kdybych stála před plným regálem v knihkupectví. mám před sebou deset měsíců nové knížky a dnes si musím vybrat obal.

Žádné komentáře: