pondělí, září 25, 2006

inspirace

na blog sedají pavučiny.
trpím nedostatkem inspirace. nebo nedostatkem chuti psát. nebo nedostatkem něčeho úplně jiného, co já vím.
a jak teď píšu tyhle řádky, musím zatínat zuby: příspěvky "nechce se mi psát" ve mně totiž budí dvojí možnou reakci, která je ale vždy veskrze negativní. ta první je relativně nedávná. nechce se mi psát, lidi pomožte, píše blogger, a já si řeknu: chudáčku malá, to znám! druhá reakce je pozůstatkem z doby, kdy jsem sama nebloggovala. nechce se mi psát, píše průměrný blogger. "no tak prostě NEPIŠ!" směju se mu do obrazovky, většinou i nahlas.

takže prostě nepíšu. když zjistím, že šipka Einbahnstrasse neindikuje nádraží, ale jednosměrku, nepoddávám se mentálnímu bloggování* o krásách němčiny slash vlastní blbosti, ale prostě si říkám, že teda kvůli tomu jsme se tenkrát ztratili. když se přestěhuji do nového bytu ve čtvrti, kde němčinu neslyšíte jak je den dlouhej (a v noci ještě míň), nepíšu v duchu cestovatelský sloupek o soudobém německu. "měla jsem jet do nějaký vísky v bavorsku," řeknu si. a šlus.
(asociační lingvistická ke šlusu: Universität Mannheim sídlí na zámku. Schloss, der, maminko. zastávka autobusu se jmenuje "Mensa am Schloss", Schloss vidí člověk všude. takže když jsme na konci sprachkursu přednášeli referát, dobrá polovina třídy uváděla své myšlenky slovy: "Zuerst, zweitens, zum Schloss".)

rekapitualce: Nechce. Se. Mi. Psát.
a teď se vykřičte.

------------------------------------------------------------------------------------
* Term forged by chloé 2006.

1 komentář:

chloé řekl(a)...

Jo, to znám. Úplně se v tom poznávám - až tak, že vím, že se mi nechce psát ani tenhle komentář (- tzn. tenhle a jakejkoliv jinej a cokoli jinýho) - ale to by byla škoda, páč se ti chystám prozradit, jak se píše hvězdička.

Mno, když se mi nechce psát třeba 14 dní, v podstatě se k napsání nového postu donutím i za cenu toho, že je dopředu zřejmé, že jeho hodnota bude nulová (=další žvást). Ale zas vím, že kdybych nic nenapsala další dva tejdny, tak už nenapíšu nikdy nic, takže svým způsobem to za to stojí.

Hvězdička se píše úplně normálně, v editoru bloguje.cz je ale funkce vložit čáru, takže napíšu hvězdičku, vložím čáru a hotovo. Ale ta tvoje pomlčková taky nejni špatná:-)