čtvrtek, září 07, 2006

rozvrh, část druhá, speciál sciences po

hotovo!
úspěšně jsem se zapsala na následující předměty:

- Proseminar "Einführung in die Internationalen Beziehungen", abych si neodvykla přednášet referáty (aj, aj, aj!),
- Übung "Ausgewählte Themen der Politischen Soziologie: Öffentliche Meinung und politische Meinungsbildung", protože veřejný mínění vypadalo na papíře přitažlivě,
- Hauptseminar "Ausgewählte Themen der Politischen Soziologie: Politisches Engagement und Partizipation im internationalen Vergleich", nápodobně,
- přednášku "Einführung in die Internationalen Beziehungen", protože mě tenhle základní kurs na sciences po nějak minul,
- ono slavné "Datenerhebung",
- utřiďovací přednášku "Einführung in die Politikwissenschaft",
- Hauptseminar vedený zřejmě nejznámější vědkyní Universität Mannheim, tueuse intellectuelle, jak by se určitě vyjádřil dijonský voisin, mimo jiné řečenou choleričkou "Europäische Integration: Demokratisierung der EU durch Einbindung der Zivilgesellschaft",
- Übung "The Eastern enlargement of the EU: Two years on (auf Englisch)", protože dozvědět se víc věcí o předmětu, ze kterého jsem v prváku propadla, nikdy neuškodí,
- a můj coup de coeur na katedře amerikanistiky "The Female (Bildungsroman)".

šlo to překvapivě snadně, všichni kývli, jeden profesor se dokonce zajímal o to, odkud jsem. na úvodu do politologie mě zřejmě mockrát neuvidí (stejně jsem si zapsala příliš mnoho předmětů: znalcům ETCS stačí jen, že mám 42 crédits tentés). zato úvod do mezinárodních vztahů je pilulka na podporu ega, profesor mluví jak pomalu, tak srozumitelně (možná proto, že polovina odborných výrazů je v angličtině?) a přehledně. a propos přehledně... tak jsem ho v kantýně vychvalovala, když tu mi došlo, proč se mi ta přednáška tolik líbila. že on vlastně na začátku něco mumlal rychle a nesrozumitelně, z čehož jsem pochytila pouze "bla, bla, bla, Frankreich, bla, bla, bla, französisch", že poté začal povídat, ale potom - pak že to přišlo. "takže teď si můžete položit otázku, proč jsou vlastně mezinárodní vztahy samostatný vědní obor. já vám odpovím takto: nejdřív vám řeknu něco o historii mezinárodních vztahů a potom o tom, čím se tato věda vlastně zabývá."
kdyby, kdyby, kdyby jen mě to bylo jen trklo hned, mohla bych bývala snad spočítat i sous-parties.

proboha, kvůli tomuhle jsem odjela z francie?

1 komentář:

dudek *zZz* řekl(a)...

lol ... míň jazyků už tam nacpat nešlo? :P *THUMBS UP*
Tak mnohojazyčný posty sou nad mou úroveň, budu si to muset přečíst ještě jednou. :)