středa, října 11, 2006

do běla

vážení, jsem vytočená do běla. přilítla jsem dnes z němčiny, v rychlosti umyla nádobí, které jsem předtím extrémně špinavé naházela do škopku, aby si spolubydlící mohla aspoň natočit vodu, a spěhala na tu slavnou rumunštinu. cestou jsem si připravovala v duchu (a zřejmě i nahlas, protože se za mnou jeden turek na ulici otočil) věty jako "Ich wollte ungarisch lerner, aber rumänisch geht auch". minutu před půl osmou vcházím do dveří raumu číslo 74 (pochopte, já někam přišla s předstihem!) s monologem "oni mi zrušili kurz, proto přicházím až na třetí hodinu, já se to všechno doučím" na rtech. ale v místnosti nikdo. a tma. jen na stěně mapa rumunska. ve tři čtvrtě stále nikdo. rozhodnu se tedy pootevírat jedny dveře v budově po druhých, abych náhodou nezjistila, že si prostě změnili třídu a jsou v raumu číslo 72. jenže ne, z katedry sedmdesátdvojky na mě upřeně hledí docela nahá padesátnice. teprv po drahné chvíli mi dojde, že není učitelka, ale modelka a ostatní v místnosti ji kreslí. a to už jsem stihla říct "entschuldigung, ich suche rumä-
-nisch für anfäger", povídám v infocentru.
"raum 74," odpoví mi chlápek.
"tam nikdo není."
"dívala jste se pořádně?"
"ano."
"tak musíte zavolat Herr Flottmannovi. ale až zítra, dneska už vám nikdo neporadí."

rháááááá! vidím rudě, rozpálená jsem do běla, hvězdičky před očima se mi dělají modře. oznámit mi zrušení kurzu dva týdny po jeho plánovaném začátku je jedna věc, ale bez upozornění zrušit kurz den poté, co jsem si ho zaplatila a ba co hůř, co jsem dostala přednášku o tom, jak už je to dritte sitzung a že už se tedy ostatní dvakrát sešli a budu si to muset sama doplnit... ne!

ptám se: od kdy je v německu takovejhle bordel?

5 komentářů:

kristinka řekl(a)...

naprosto chapu tve rozhorceni... a odpoved na otazku na kterou se neodpovida zni: od ty doby, co nemci nejsou pünktlich (tady chodej pozde na prednasky :O)

dudek řekl(a)...

"dívala jste se pořádně?" - lol!
"vidím rudě, rozpálená jsem do běla, hvězdičky před očima se mi dělají modře" - :) no aspoňs to měla takový pestrobarevný ... :/

Sem zvědavej, jak se to vyvine, ty jazyky tam opravdu moc solidně nevypadaj. :/ Tak gl.

kristinka řekl(a)...

tak jak to dopadlo? jsem curious :D?

pseudointelektualka řekl(a)...

zatím nijak, budu informovat. prej že to není zrušený, ale že nevědi, proč tam nikdo nebyl... že mi možná zavolaj, možná taky ale ne... bordel nad bordel!

Tomáš Ruta řekl(a)...

Tady v Yorku je to co se jazyku tyce take slabota...za jeden kurs (dve hodiny tydne asi 20krat za cely rok) se plati 82 liber. Navic me v nemcine dali do nejlepsi skupiny, i kdyz moje nemcina by se dala oznacovat jako fließend jen s velkou davkou dobrou vule.