úterý, října 10, 2006

rumänisch für anfänger

tak komunisti opět zapracovali: zrušili mi maďarštinu. v dopise jen stálo, že leider musí mnou vybraný kurs, tedy Ungarisch II, ausfallen (original emphasis), vysvětlení zhola žádné, a že peníze mi vrátí převodem. chvilku jsem zoufala, nadávala a bušila do dopisu pěstičkama, protože moji milovanou maďarštinu mi nikdo brát nebude, ale pak jsem se přešaltovala na - polštinu.
ano, čtete dobře, já, známá to polkobijka, se chci začít učit jazyk Radia Maryji! věřte, bojovala jsem sama se sebou dlouho, leč mé politicky korektnější já nakonec zvítězilo (ach! schade!) a už už jsem si hledala číslo kurzu. jaké bylo ale mé rozčarování, když jsem zjistila, že i Polnisch I spadá pod kategorii Ausgefallen Kursen.
i podívám se na stránky Mannheimer Abendakademie, abych zjistila, jestli mi polštinu nenabídnou tam. a ono ano, ale krom spousty jiných řečí, které jsem zavrhla, protože na neindoevropský jazyk se mi zdá 90 minut týdně zbytečné, se v seznamu skvěla také rumunština.
rumunština, rumunština... to je od magyar jen kousek... sice tam nemaj vodovod, ale zato tradici, ehm, silných žen... tak jo.
čechů, co mluvěj rumunsky, moc není, napsala pragmaticky máma. a Aslam k tomu přidal argument, který veškerou diskuzi nadobro utíná: [Poláky ne!] Uzavřeli jsme snad Malou dohodu s Polskem? Válčili s náma Rumuni o Těšínsko? Jsou Rumuni tak prohnilí, aby mohli světu "dát" papeže? ...

tak jsem si tedy dnes zaplatila Rumänisch für Anfänger a zítra vpadnu rovnou do třetí lekce. držte mi palce!

(a menší tabulka na závěr. za svůj život jsem se učila:
anglicky v čechách,
francouzsky v americe,
německy ve francii,
maďarsky ve francii
a nyní tedy ještě rumunsky v německu.

úsměvné, ne?)

3 komentáře:

chloé řekl(a)...

Aslam rulez!!! Menší tabulka na závěr ale taky dobrý:-)

dudek řekl(a)...

hehe :)

No škoda, mohlas číst v originále i Masłowskou. ;) Mimochodem, budeš na to moct navázat zas příští rok? Nebo to se vrátíš k magyar?

ad menší tabulka - tohle jen tak někdo nemá (jestli vůbec někdo), i kdyby se to učil všechno u nás. *THUMBS UP*

kristinka řekl(a)...

tohle me fakt pobavilo... obzvlaste adamuv prestizni vyrok a specielne pak ta cast s bapezem (jak rika inpektor kluzooooooo :D)