neděle, prosince 03, 2006

die Verflechtung

die Verflechtung = propojení.

verflechtung je oficiálním vítězem powerpointových prezentací z Internationale Beziehungen. vyskytuje se nikoli na každé třetí, ani na každé druhé, ale prostě na každé stránce bez přívlastku! (zdravíme klause z doby, kdy ještě nebyl prezidentem všech.) a já si ho pokaždé znovu hledala ve svém kapesním slovníku, abych pokaždé znovu zjistila, že tam opravdu, ale opravdu není.

(anketní otázka k manuálnímu hledání ve slovnících, protože je to fakt velkej nezvyk: taky hledáte slova na "ein" před "A"?)

3 komentáře:

filuta řekl(a)...

no já německy hledám dost vzácně (i když z němčiny neumim ani slovo, tak by to mělo být spíš obráceně) a navíc brzy mi stejně bude stačit jen tvůj blog :o), ale v tomhle se s tebou dovedu ztotožnit, já někdy hledám před "a" i "z" (možná už konečně přišel ten správný čas pro moji ideu válcového slovníku)

kristinka řekl(a)...

ja uz takhle manualne dlouho nehledala, ale rozhodne me to neprekvapuje... stava se mi, ze kdyz pisu slovo, co ma zacit na "P" suverene napisu "5"... :-D

dudek řekl(a)...

pseudointelektuálka: :)
Nezvyk? To já jsem zvyklej na všelicos, protože slovníky těch "mejch" se v el. podobě ani moc nevyskytujou. Vlastně i ta papírová je docela vzácná. :)
A stává se ti to třeba i se slovama na "drei-", "acht-" atp.? :)

filuta: :))Válcovej slovník určitě prosaď. ;)
kristinka: lol :)