neděle, ledna 14, 2007

pověřčivá?

kristinka se ptá, jestli jsme pověrčiví.
hlavně nešlap na kanál, na kanál dál! štěstí se pak na tebe...!

no ano, já jsem teda pověrčivá až hrůza. kanál je jenom začátek. ťukám nejen třikrát na dřevo, ale taky rovnou třikrát do hlavy. sfoukávám řasu z prstu a přeju si všechno od "ať do toho divadla přijdu včas" po "ať tu chřipku nechytnu". když si něco zapomenu doma a musím se vrátit, sedám si na židli. polovinu svých přání a očekávání zatloukám i sama před sebou, abych je nezakřikla. chodím jen po černých dlažebních kostkách. zásadně na sobě nenechávám nic zapošívat, protože "kde se šije, tam se šije". jednou do mě při zabírání sedla u kalhot vrazila švadlena špendlík, na což jsem hbitě odpověděla: "no nic, kde se píchá, tam se píchá." že prej šije celej život, ale tohle ještě neslyšela.

taky superstice (sic!) ráda přebírám odjiných kultur. například ve francii na řasu nefoukají, ale řekne-li vám někdo, "máš na sobě řasu", musíte si sáhnout na tvář. když si sáhnete na tu, na které se řasa opravdu nachází - tak nevím. asi se vám něco splní. každopádně jsou v tomhle případě česká a francouzská pověra komplementární, takže není co řešit. (snad se to proboha nenuluje!)
když tedy vitana a kristinka napsaly, že si na zkoušky berou určité oblečení, parfémy, náramky, korále a jiné že naopak sundavají, zadělaly mi na pěknej problém. a mému budoucímu terapeutovi na tučný honorář. děkuji, děvčata, pěkně!

(toť vše, pointa chybí, protože jsem příliš rozhozená faktem, že jsem na trase obývák - hala ztratila instalační CD k notebooku, což se asi fakt hned tak každýmu nepovede. alespoň je ale přání na zítřejší ráno - no co, řasy padaj jako vlasy - jasné: ať ho najdu! a rychle!)

(někdy by se to s těma pointama nemělo lámat přes koleno, já vím.)


(vlepme sem aspoň teda jedno bloggerské péesko: pozorný čtenář si všimne, že u kristinky s vitanou vznikla tzv. zacyklená řetězovka. lahůdka.)

3 komentáře:

kristinka řekl(a)...

fiiii, to byla rychlost... s tim tukanim na hlavu - tak to jsme dve :-D pak si taky jeste pamatuju jak jsme se v mladi snazili (no spis vetsinou snazily) "pochytat" za den 3 "vytlaceny znacky" na pasu u eskalatoru - to taky znamenalo stesti - a tak jsme povetsinou behali(y) jako magori po schodech a lidi blbe cumeli :-D

dudek řekl(a)...

Proboha, tolik pověr ... :D
Já bych se pak asi bál, že ještě neznam všechny, takže jsem určitě mimoděk nějakou porušila, a byl bych pořád nervosní. :)

Jinak sfoukávání řas (v naší rodině to je upgradovaný na sfouknutí z levýho malíčku :) *NOSTALGIC*) je záležitost multikulturní, viděl jsem to už v nějakym ... že by španělskym? ... prostě cizim filmu.

"tzv. zacyklená řetězovka. lahůdka." - :D jj

Mimochodem, "řasy padaj jako vlasy" - to jako fakt? (A je to aspoň co do počtu procent, a ne co do počtu řas?)

Augustin řekl(a)...

instalacni CD si muzes stahnout znova:) http://ftp-stud.fht-esslingen.de/Mirrors/releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-6.10-desktop-i386.iso

tuto instalaci zvladne i blondyna... :)