čtvrtek, března 01, 2007

schief gehen

schief gehen = pokazit se.

poprvé jsem toto slovní spojení slyšela na zadním sedadle čtyřky, kde si naproti mě hráli dva desetiletí spratci s digihrou. (ano, já vím, že už se to dávno nejmenuje digihra. ale víte, co myslím. taková ta krabička, co dělá ve klučičích rukách bžžžm bžžžm píp píp.) "já se přes ten 4. level snad nedostanu! warum muss immer irgendwas schief gehen?" vykřikl větší z obou andílků na celou tramvaj s takovou bolestí v hlase, se kterou si my, vysokoškoláci, navzájem oznamujeme, že nám přesunuli seminář na pátek osmou ráno.

ve znamení schief gehen se pak nesl celý předchozí týden. od neděle pouze zachraňuji, co se dá. tak například: zjistím, že jsem na Mündliche Kommunikation přihlášená v naprosto nevhodný termín. z kurzu "Intercultural encouters in E.M. Forster's novels" za 7 ETCS (!) mi napíšou, že dear Olga, unfortunately the course is full. pan domácí se vrátí z indie a rovnou povídá, wie ist es mit der Miete? ty prej nemáš na účtu peníze! v bankomatu třikrát zadám špatný PIN, protože jsem to přece nemohla zblbnout, a v bance samotné se na mě potom dívají jak na vraha. i takové jednoduché úkoly jako odeslat jeden jediný fax se prostě opakovaně nepodaří.
vrcholem všeho bylo zjištění, že murphyho zákony opravdu fungují. když už to vypadalo, že se bude dařit, přišly bolesti zad, kloubů, hlavy, teplota... poslušna reklamy, vzala jsem si pětistovku paralenu. paralen se jal zabírat, jenže ouha, bylo třeba ještě dojít do školy a koupit si nějaké vitamíny a večeři. cestou do školy začlo pršet tak, že promokly i naimpregnované marteny, o džínách nemluvě. to je ztracený, říkám si. ale osud se sichroval: když jsem vycházela ze supermarketu, prokvačil okolo mě mladý turek. už zdálky jsem ho slyšela natahovat, ale že mi plivne na šálu dva centimetry od obličeje, to jsem opravdu nečekala. takže místo romantického víkendu neromanticky skuhrám. tomu se říká pokazit se.

5 komentářů:

Petra řekl(a)...

E.M Forster? Indie?
Merchant - Ivory! Neříkala jsi, že je to Science-po?

Ka řekl(a)...

Ano, Forster patří mně! I když bez těch serepetiček, co jenom odváděj od toho skutečně důležitýho v jeho díle. :)

dudek řekl(a)...

Do klubu příznivců Pokoje s vyhlídkou se taky hlásím! :)

pseudointelektuálka: Digihra se to snad jmenune pořád, ne? :) Ještě to moh bejt gameboy, ale jiný aktuální pojmenování zmíněný krabičky, myslím, neznám. :)

A určitě to byl Turek? Tohle oni podle mejch informací nedělaj ... :o

No a jak je? A co fax? A vůbec, jak to všechno dopadlo? :)

saladdin řekl(a)...

nakonec nebylo tak hrozne, ne? :-)
optimismus to koneckoncu, jak koukam, vyhral

Ka řekl(a)...

Já samozřejmě myslela Maurice. Pokoj s vyhlídkou mi za čtení v originálu nestál, to mluví za všechno. Maurice jsem louskala v tercii.