úterý, dubna 10, 2007

vychytávka

není to tak dávno, po pravdě nanejvýš dva, tři měsíce, kdy jsem vedla hluboký rozhovor o tom, jak mně osobně moderní technologie změnily život. ("technika zkrátila vzdálenosti, ale nepřinesla blízkost". úvaha. 5 stránek. 4 hodiny. také tak rádi vzpomínáte na maturitní písemku?) stěžovala jsem si, že je v dobách googlu strašně jednoduché, najít na všechno hned odpověď. pryč jsou ony mučivé chvíle, kdy má člověk autora citátu na jazyku, ale ne a ne ho vyplivnout. a hádat se u oběda, ve kterém roce že byla ta a ta bitva? může být, ale do večeře téma nevydrží. mám dojem, že za chvíli začneme hrát i "myslím si mrtvého muže" s pomocí wikipedie, ó je.
jen s hudbou to nebylo tak lehké. slyšela-li jsem v rádiu pěknou popovou písničku, stačilo si zapamatovat tři slova refrénu a naťukat k nim "lyrics". ale co s kouskem zajímavé symfonické básně?
"měli by vymyslet něco jako google images s hudbou," rozohňovala jsem se. "že by tam člověk naklikal noty a ono by mu to vyhodilo tu skladbu."
"to se jim nevyplatí," zněla vše uzavírající odpověď.

ha! u midomi.com to udělali! mikrofon, sluchátka a jedem!

ale bacha, je to děsnej zásek.

3 komentáře:

dudek řekl(a)...

Jo, na maturitní písemku vzpomínam ... a rád bych jí i získal. :) (Jde to?)

Btw, google images ale fungujou taky jen textově, ne? Podle klíčovejch slov. Já pořád bažim po tom opačnym gardu, že zadáš obrázek a dostaneš informace, co je zač. Podobně, jako to funguje právě na midomi. (Asis ještě neměla kdy něco nahrát, viď?)

Jen by mě zajímalo, co všechno midomi zohledňuje. Jestli je důležitý, aby to byl lidskej hlas, nebo aby odpovídaly slova, nebo na slovech vůbec nazáleží, jestli to funguje jen v originální tónině tý který písničky, nebo jestli je snad tim hlavnim faktorem tempo. Prostě na co si hlavně dávat pozor (a co všechno je midomi schopný brát v potaz).

Jana řekl(a)...

dudek: nekolik z nas o ni poprosilo Habi a ona nam je dovolila okopirovat...ale to bylo jeste pred maturitou.

pseudointelektualka řekl(a)...

jana! to jsem ráda, že tě tu vidím! ned ze dvou důvodů. za prvé mě to těší a zadruhé jsem ti chtěla poděkovat, žes mi před takřka dvěma měsíci odpověděla jako jediná "neprestižní" na e-mail ohledně srazu. to mě fakt potěšilo. takže: děkuji!