úterý, října 02, 2007

bilance honby za bytem v paříži, den 12.

podle skype historie a paměti mobilního telefonu mám za sebou za těch 12 dní přibližně 120 uskutečněných hovorů. více jak 3/4 z nich byly hlasové schránky, mnohdy již zcela zaplněné předchozími zájemci. ze zbývajících 25% mi bylo valnou většinou majitelů řečeno, že už maj dávno pronajato, a to i v případech, kdy se inzerát objevil na internetu nebo v novinách jenom dvě tři hodiny předem. pár lidí mě odmítlo hned, protože nechtěli studenta, další signifikantní množství se se mnou vůbec nebavilo poté, co jsem přiznala, že nejsme pár ani mladá rodina, ale dvě spolubydlící. někde po mně chtěli celý dossier, to znamená francouzského garanta, francouzského garanta parental, tedy slušně vydělávající francouzské rodiče, někoho, kdo zaplatí caution solidaire (ani se neptejte), mé daňové přiznání a daňové přiznání mých rodičů, číslo bot i podprsenky a očkování proti malárii.
byla jsme se podívat na 5 bytech, jejichž majitelé mě nechali přijet jenom proto, aby na místě rendez-vous nakonec nebyli a mobil měli vypnutý.
z těch 120 inzerátů jsem nakonec naživo viděla právě 5 bytů, dva z nich u jednoho majitele. nikde mě samozřejmě nechtějí, a kde mě chtějí, vyžadují zároveň i příliš mnoho za příliš málo. to není moc slušná úspěšnost, co říkáte?

4 komentáře:

Vogon řekl(a)...

Francouzi jsou byrokracií úplně posedlí. A bydlením to teprve začíná. Člověk aby měl 100 pasových fotek na každou blbost. Ve Španělsku jsem zavolal na první číslo, přišel, viděl, zaplatil měsíční nájem jako kauci a hotovo :-) Řekněte mi, co vás tam všechny tak žene? V čem jsou Francouzi lepší? Už jsem tam dělal ledacos a nepřipadají mi nijak extra přátelštější (možná dokud se po nich nic nechce), ve velké většině ani kulturnější, už vůbec ne schopnější a opravdu nevěřím, že mají kvalitnější školství. Nebo se v něčem pletu?

pseudointelektualka řekl(a)...

dávaj stipendia.

Ptáče řekl(a)...

://

chloé řekl(a)...

děsný:-/