sobota, listopadu 17, 2007

pevná

děcka, já vám mám takovou radost! poskakuju si po bytě, teplé bačkůrky kloužou po parketách, plácám se štěstím do hýždí a směju se jak idiot. a to všechno z jednoho prostého důvodu: zazvonila! někdo mi zavolal na pevnou, já to zvedla, posadila se s telefonem na točící židli k oknu a strávila neuvěřitelných deset minut naprosto zbytečnou konverzací - beze strachu, že z toho budu mít nádor. mezitím se za oknem pomalu stmívalo a eiffelovka měnila barvu z nejpařížštější růžovošedé na zářící žlutou. takže co na tom, že volající byl jenom monsieur frédéric z Neuf Télécomu, který mi chtěl vnutit nějakou nesmyslnou službu navíc za pět euro na měsíc. pěkně jsme si popovídali o riziku počítačových virů a já se cítila konečně doma.

pevná linka je totiž opakem všeho toho, v čem my, generace Erasmus, denně žijeme. pevná linka znamená, že na zůstaneme na jednom místě déle než tři měsíce. pevná linka je antiteze podkrovních kamrlíků, kde se chytne pofidérní wifi od sousedů, nebo kolejí, kde je sice připojení nabušený, ale veškerá komunikace opět probíhá přes mobil nebo přes skype a kde jediný kousek domova představuje plakát nad postelí. pevná linka je vzpomínkou na dětství, kdy jsme ke každému zazvonění běhali s nadšením, protože to mohl být zrovna někdo důležitý. pevná linka voní jako vanilkový rohlíčky.


***
po pěti týdnech nomádství pro mě tedy pařížská etapa začíná dobře. za pár dní by garsonka měla být kompletně dovybavená, nádobí i všechny přístroje ze sekce "gros électroménager" dodány a instalovány na příhodných stolečkách z ikey. už se nemůžu dočkat, až si pustím ultimativní trojkombo: bude mi tu vrnět pračka, v troubě se bude péct kuře nebo bábovka a celé ty zvuky pravé, nefalšované domácnosti bude překřikovat televize. kde si půjčím nějaké dítě, abych mohla nadávat na hračky roztahané po zemi, nevím. zato už vím, kde se nahazujou pojistky, a moc se na to těším.

5 komentářů:

r1 řekl(a)...

My pevnou nikdy neměli. Byli jsme chudí a chodili telefonovat do budky :)

amelli řekl(a)...

taky si občas vzpomenu na doby pevné linky, kdy jsem mohla být zvědavá, kdo to zvoní :)

kristinka řekl(a)...

po precteni nadpisu, jsem si zcela prirozene predstavovala neco ve smyslu 'zazivacich obitzi uz jsem se zbavila' ;)...
gratulace nejvetsi... ja uz kolikrat usilovala abychom si nechali pevnou linku zrusit, protoze akorat zbytecne zivime ceskeho vyderace (ehm spanelskou telefonicu), volaji k nam jen 'podomni prodejci' a babicky... bohuzel ale mame pres pevnou internet. *sigh* jsem si jista, ze pro tebe to ma uuuplne jine vyznam... voni hezky :D

dudek @ LN řekl(a)...

"beze strachu, že z toho budu mít nádor" - o tomhle jsem se někdy chtěl zmínit na svym blogu... troufám si hodně, když mám mobil každou noc asi tak 5 cm od hlavy?

Vyhnutí se skloňování si u názvu IKEA neumím představit, Agunnaryd tak ovšem přichází dost zkrátka... (Konečně jsem se podíval, co to znamená.)

kristinka: Zrušit pevnou linku je zajímavej nápad. To bych moh taky navrhnout.

Zdeněk řekl(a)...

ad pevna: pravda, moc lidi uz nevola, ale je to vzdycky radost

dudek: ja nad tim taky uvazoval, ale co vim, tak pri telefonovani je to "zareni" mnohonasobne vyssi