úterý, prosince 25, 2007

vánoce

takto měl, prosím, začínat letošní vánoční příspěvek, psaný 24.12. v 19.28:

"na štědrý den jsem onemocněla a už dva dny ležím. ano, počítáte správně, slavili jsme ho letos z mrzkých organizačních důvodů už 22. na rozdíl od loňského roku jsem nedostala žádné funky dárky typu miniaturní šicí stroj."

musela jsem ale psaní přerušit, protože máma zavolala k tresce na pórku (kádě s kapry, co stávaly tradičně před sámoškou, se vypařily neznámo kam) a po tresce zazvonil ježíšek tento rok podruhé. kalendářní štědrý den je zřejmě ten jediný pravý. a co jsem nenašla pod stromečkem?

minižehličku.

minižehličku! já, která jsem pouhou představou žehlení traumatizována! já, která jsem v rámci výchovy musela někdy v 15 každou sobotu žehlit kapesníky (taková zbytečnost), čímž jsem dospěla k dojmu, že žehlit umím, koupila si v terranově hříšně drahé uplé červené kalhoty a jedním přiložením na nich vytvořila spálený gotický oblouk! to mámě dokázalo, že výchova k domácím pracem je sice hezká věc, ale že čištění bot bude bezpečnější, a kapesníky jsme vyměnili za kleenexy.
přesvědčení, že se mi bude hodit minižehlička, se tedy v hlavě mé milující matky muselo zrodit nějak takto: to dítě, vždycky když přijede domů, přiveze na vyprání právě ty dva kusy oblečení, které se jako jediné z celého jeho šatníku musí žehlit. to znamená, že se od nich neumí odloučit a musí je mít neustále k nošení pohotové. že by pravda mohla být přesný opak, samozřejmě nemohla vědět.

já, naopak, jsem mohla a dokonce měla vědět, že cd sester havelkových mámě radost neudělá. a přesto jsem se divila: "vždyť se ti ten jejich koncert tak líbil!"
"to byly sestry steinovy."

posuďte sami: nebe a dudy.

tak tedy děkuju, ježíšku!

4 komentáře:

Ptáče řekl(a)...

Já jsem po loňském šlápnutí vedle (ne, poslední Norah Jones maminku nepotěšila) letos nijak neexperimentovala - Evita do auta potěšila:)

dudek @ LN řekl(a)...

Na druhou stranu, kolik lidí se může chlubit vlastnictvím minižehličky? ;)

ptáče: Jak do auta? :o

To já bohužel, co se týká dárků, experimentovat neumím. A docela mě to na sebe mrzí... Takže buďte rádi za tu schopnost, třebaže to vždycky nevyjde.

Jana řekl(a)...

Jeee, sestry Steinovy jsou super, slysela jsem je nazivo :-)

brunhilda řekl(a)...

muhehe, to sis koupila nějaký semišový, že jo? ja mam takovej gotickej zmuchlanec na luxusní černý halence; nikdy jsem ji neměla na sobě. proto radši vůbec nežehlim. a děje se něco? ne!