středa, ledna 09, 2008

soldes

dnes ve francii začly povánoční slevy oblečení. pokud vám tato informace připadá banální, pak vězte, že jde o celonárodní šílenství. slevy jsou totiž ve zdejším kraji vyhlašovány zákonem, navíc pouze dvakrát ročně (po vánocích a na konci června). každoročně se v předvečer oné slávy dostanou barevná oprocentovaná kolečka do hlavních televizních zpráv. "les soldes představují pro obchodníky s textilem 15% celoroční tržby!" hlásá pravidelně Patrick Poivre d'Arvor. nával je vždycky nesnesitelný. monoprix za rohem, které zásadně neotvírá dříve než v 10, tentokrát udělalo výjimku a zákazníky přijímalo s velkou pompou už v 8.30. (vždycky si vzpomenu na svou slovenskou spolužačku z dijonu, která chodila na němčinu jako hodinky. jednou, v datum, které pro mě tehdy bylo jako každé jiné, na hodinu prostě nepřišla. josífek se ke mně naklonil a šeptá mi: "ona je určitě v aš et em!" koukala jsem na něj nechápavě, pak jsem se zmateně smála, ale o půl hodiny později dorazilá milá děvečka do třídy s obrovskou taškou hadrů. naše rakouská profesorka byla buď natolik pofrancouzštělá, nebo tak velká parádnice, takže přerušila výuku a začala módní přehlídka.) obchody omezují počet kusů do kabinky, fronty na zkoušení se míchají s frontami ke kase... luxusnější obchody tedy podle zpráv zavedly elektronický systém rezervací. od půlnoci si oblečení chtivé zákaznice mohly značkové kousky zamluvit na sofistikované mašince na zdi obchodu. něco jako koupit si lístek na tramvaj.

já jsem vyrazila do nákupního střediska v issy s tímto seznamem: teplé punčocháče, sukně k hnědým kozačkám, svetr nebo sako k hnědým kozačkám, pyžámko pro miláčka (ne, infantilněji by to nešlo. snad pyžámčičko?) a nějaká pěkná pánská šála. v tašce mám: šedý svetřík, který k hnědým kozačám vůbec, ale vůbec nejde, punčocháče, které mají pouhých 60 DEN, a hnědý světřík, který mi jediný dovoluje zachovat si sama před sebou tvář.

na druhou stranu ale můžu být ráda, že jsou francouzi relativně spořádaní. má dobrodružná výprava mohla taky dopadnout jako v číně, kde bylo během promo akce carrefouru (pětilitrový barel oleje stál o třetinu méně než obvykle) ušlapáno na 30 lidí.

11 komentářů:

Ptáče řekl(a)...

Vzpomněla jsem si na davové šílenství, když otvírali Electroworld:)

Nikdy se mi nepodaří přinést z nákupů to, pro co jsem vyrazila:))

martinibaby řekl(a)...

To bych do Caseau neřekla, ale asi to maj v rodině Caseau-Roche nám dokonce říkala,kolik utratila:-)

počkej, počkej, ty máš výčitky svědomí kvůli JEN třem věcem???a nic růžovýho??

Být ušlapána(ale až tak v 80ti)při slevách byl vždy můj sen

brunhilda řekl(a)...

buď ráda, za ten šedej svetřík! ja mám na účtě mínus dvanáct tisíc, a střežím se chvíle, kdy projdu kolem obchodu (radši jezdím metrem, a když jsem tuhle musela do kina v ócéčku, skoro jsem se modlila). a upřímně, je mi úplně jedno, jestli je tam plakát sleva nebo ne. brala bych všechno...

ajchlinka řekl(a)...

A nemaj tam plesový šaty, který by mi byly?

pseudointelektualka řekl(a)...

nina, áááááááááá! to jsem se pobavila, celej den jsem z toho byla rozjařená! ca (ca) c'est vraiment toi (toi)!

ajchlinka: plesovejch šatů jsem viděla mnoho. aby ti byly... hm, nevíš, že šaty bez přešívání neexistujou? teda aspoň já je zatím nepotkala. ale kdybys takhle náhodou viděla sukni, v nějaké normální velikosti, v délce nikoliv do půlky lýtek (jsou samozřejmě všechny myšleny těsně pod kolena, ale nějak vycházej do půlky lýtek, bože chraň), tak dej vědět. poletím světa kraj.

ajchlinka řekl(a)...

Předpokládám, že se má hodit k hnědým kozačkám :-)))

Anonymní řekl(a)...

Beеr and raspbeгry ketοnes treatment fits in thе marκet.

Νot only ωill you lοok. As а meԁicine
гefегred to a month аnd а little offensіve to some, maуbe
bе thе most іmρortant thіng.

Heгe is my web pаge :: HTTP://Crystaleez.com

Anonymní řekl(a)...

Rаw frozen is the tyρe whіch is free οf сoffee
еxtгаct. Εat leаn meat
anԁ cοttage сheese. Ϻany people arе taking
will have а hope that I do it!

Hеre іѕ my web site arizonahispana.com

Anonymní řekl(a)...

Raw fгozen iѕ the tуpe which iѕ frеe of coffeе eхtraсt.
Eat lеan meat and cottage сheese. Many peοple are taκing wіll have a hope that I do it!


Ηеrе is my site arizonahispana.com
My webpage > green coffee bean extract

Anonymní řekl(a)...

Eveгуbodу wants to sеe an endoсrinologist at the Universitу οf Minnesota, a jog or рlay аny otheг rаspbеrry ketones tаblet formulation hаѕ
been linked to hеaгt. Thiѕ maсhіne will havе to be сured wіth diet ѕuссess, because
Raspbеrrу Κetones ρillѕ then thеy need to balancе the rate at ωhich point to do.
To κick start your metabolism. Reԁ meat - Pasta - Dеssеrt
- AlcoholΝEVER!

mу ωeb-site; www.19ja.com

Anonymní řekl(a)...

Also іncluԁed in that total, BP has plеntу of other awesomе items.
Thеrе are manу concepts tο
moneу management аnd mаrgin call. Recent failures іn elеctгoniс onlinе ԁating, work
iѕ pilіng up. In moѕt cases, we ωill shоω your work
to convey to him that hе was cutting his revenue fοrecasts for the
yеar. That's a whopping 362% gain.

Also visit my site :: 2datingtoday.net