čtvrtek, ledna 17, 2008

a toto je definitivní!

dva roky jsem v dijonu byla ve škole od rána do večera, z větší části kvůli těm třem jazykům, co jsem tehdy dělala. "proč nemůžu vynechat angličtinu?" ptala jsem se tehdy po všech čertech, odpověď zněla: prostě nemůžete. jestli chcete, tak vám za ni nebudeme dávat kredity, ale chodit tam stejně musíte.
tak jsem poslušně chodila. tento semestr jsem se ale nechala vycukat povídačkama o tom, jak se v paříži dávaj z angličtiny sedmičky a devítky a kolik že je práce na španělštinu, a řekla jsem si, že tedy dost, němčina a maďarština stačí a čtvrtým rokem odevzdávat eseje na angličtinu, když jsem oficiálně bilingvní, je opravdu zbytečné. celé nabuzená jsem nakráčela na département des langues, abych to někomu pěkně vytmavila. usměvavá polka mi zatrhla tipec, když mi podala papírek s emailovou adresou, ať svou žádost o výjimku zformuluji a pošlu "jim tam". nevěřila jsem tomu - copak jedním ze základních kamenů jakéhokoliv univerzitního zařízení není pravidlo, že na emaily od studentů se neodpovídá, a když, tak zásadně negativně?
"oni tam" však odpověděli během dvou dnů a, světe drž se, kladně. jenže aby zůstala rovnováha v systému zachována, museli mě alespoň vystrašit:

Le directeur du département des langues vous accorde par dérogation exceptionnelle l’autorisation d’abandonner l'anglais.

Cette dérogation est définitive et vous engage pendant le reste de votre scolarité à Sciences-Po. Je vous rappelle que l'apprentissage de toute langue s'inscrit dans la durée. La maîtrise linguistique requise par les recruteurs dépend de la stabilité du choix et de la profondeur d'engagement des étudiants.

(pro nefrancouzštináře: tak vy chcete nechat angličtiny? no dobře, ale budete litovat! tímto je vám jakýkoli kurz angličtiny navždy zapovězen až do konce studia. nezapomeňte, že každý jazyk je třeba učit se velmi, velmi dlouho. svůj osud jste si zpečetila sama.)

2 komentáře:

ajchlinka řekl(a)...

No vidíš, takový přínosný řivot jsi mohla prožít a ty to jedním mailem zahodíš. Doufám, že tak osudové ztráty životní šance, která se dvakrát nevrací, ze srdce lituješ- Už ti nepomůže ani sukně k hnědým kozačkám, byť by byla pod kolena sebe těsněji..

Klára řekl(a)...

moc pěkně přeloženo :)