sobota, března 29, 2008

jak jsem strávila den

"miláčku, udělala jsem strašnou blbost," řekla jsem zdeňkovi večer do telefonu. přiznávám - bylo to trochu na efekt. doufala jsem, že v něm zatrne, protože takhle se v amerických seriálech zásadně ohlašuje nevěra, no a jelikož jsem nic takového neprovedla, bude nakonec ještě rád a utěší mě, že o nic nejde. jenže blbost to byla, tudíž byl můj úvod oprávněný. "ráno jsem šla na squash a fakt dobře jsme si zahrály. ta holka hraje jenom semestr, ale je asi na mým niveau, hrály jsme sice jenom hodinu, ale mě to úplně vodrovnalo."
"za semestr může bejt už vysoko nad tvým niveau." zdeněk není netrpělivý. ví, že nejlepší příběhy jsou přerušované a se spoustou vedlejších dějových linií. k pointě se většinou časem dostanu.
"pak jsem šla se spolužákem na pivo, dala jsem si dvě. teda dvě malý, jako místní malý, pětadvacítky, takže jedno velký. no a jak jsem byla opilá, tak mě popadla hrozná chuť na hranolky." na tomto místě se ozvalo zaúpění, a nikoli bezdůvodné. ano, správně, vystoupila jsem z metra a v mcdonaldovi na rohu koupila rovnou celé menu.
hm, zpět, možná jsem měla zdůraznit, že jsem si mekáčovské menu koupila v mcdonaldovi u mě na rohu. dobře totiž vím minimálně o třech lidech, sebe nevyjímaje, kteří nějakou shodou okolností chytli la gastro a čistě náhodou se předtím nadlábli právě na tomto rohu. jenže vykládejte to někomu, kdo po prvním sportovním zážitku roku a dvou malých pivech nutně potřebuje sůl!
menu v papírové tašce cestou domů zmoklo, vychladlo, hranolky zvtrdly a burger odhalil svou pravou tvář, okolarou na jedné straně, mastnou na druhé. nevadí: ignorujeme, hltáme.

"a to znáš, jak dělali ten pokus s hranolkou?" křenil se večer škodolibě filip, když jsem vysvětlovala, proč místo řádné dávky vínka cucám colu. sám do sebe spokojeně lámal gambáče.
"já to nechci slyšet!" ječela jsem, ale samozřejmě se odradit nedal.
"dali do sklenic různý jídlo, za rok se na to podívali. všechno úplně hnusně zplesnivělo, jenom hranolka, ta zůstala úplně stejná, jako když ji tam dávali. to znamená, že tam musí bejt tolik konzervantů!"
je to tak. někdo, když se napije, tančí po stole. jiný mele nesmysly nebo skáče do postele se svými bývalými. já pod vlivem zřejmě natvrdo hazarduji se svým zdravím. metla lidstva, přátelé, fakt.

5 komentářů:

r1 řekl(a)...

Mně přijdou hranolky od McDonalda nic moc, ale kafe dobrý je .

A. řekl(a)...

byl to budweiser budvar, ne gambáč...

ajchlinka řekl(a)...

nojo, nejlepčí je srkat malinovku, to se takový incidenty nestávaj..
Ale já se musím pochlubit obrovským úspěchem - pod vlivem thanolu obvykle píšu dlouhé krátké textové zprávy s nesmírně stupidními až v důsledku katastrofálními obsahy. A světe, div se - tentokrát jsem to vydržela a v půl čtvrtý ráno ten telefon zahodila. Sice by tentokrát nezpůsobil katastrofu, ale stejně s to pak blbě vysvětlije...

brunhilda řekl(a)...

ja hazarduju nesmírně ráda, a nejvíc se zdravím. ať už jde o hranolky od zlatejch oblouku nebo o alpskej rum :-)

pseudointelektualka řekl(a)...

rady: kafe! to jsem si měla dát na ty piva!
a: egál, pils jako pils.
ajchlinka: gratuluju! jako vopravdu zahodila? do koše, do řeky, na koleje?
brunhilda: vítr z hor, ano. stále ještě jsem ho neměla, nicméně se na něj těším. takovej můj godot.