neděle, listopadu 23, 2008

o věšáku

ta otázka mě pronásleduje už pátým rokem. proč tu proboha v týhle zemi neexistujou věšáky? čech si pověsí kabát na věšák i ve čtvrté cenové. francouz vejde do kavárny, sedne na židli, vyvlékne se z rukávů a tím pro něj otázka svršků skončila. na některých velmi vybraných místech věšáky mají (asi je obšlehli v alsasku od němců). například v Comédie française. ale i tam dámičky raději své norky valchují pod zadnicí, než aby je po dobu představení svěřily sličné slečně šatnářce.
myslím, že jsem na to konečně přišla. včera v paříži letos poprvé uděřily mrazy. během několika málo hodin teplota klesla z 16°C na nulu a začlo sněhopršet. živě jsem si vzpomněla na reklamní kampaň mairie de paris z loňské topné sezóny, která mě nabádala, abych v bytě neměla víc jak 19 stupňů, v ložnici pak nikdy nad 17. si j'ai froid, je mets un pull, suše umlčovali argumentaci zastupitelé. celý loňský rok jsem to zkoušela. měla jsem na sobě košilku, tričko, svetřík, svetr, přes záda deku, na nohou ponožky, teplé ponožky a huňaté chlupaté termobačkůrky, ale nic nepomáhalo. prsty nad klávesnicí stejně zamrzaly. včera, s první klendrou, mi došlo, že jsem se sice zkoušela asimilovat, ale dosť bolo, letošní zima bude jiná. šla jsem a koupila si kamínka.
odpověď na neexistující věšák je totiž následující: voni jsou tady tak vymrzlý ze svejch ledovejch domovů, že se ani v divadle nevohřejou! kabát nesvlíkaj pravděpodobně ani do postele - jinak si to v těch 17 stupních neumím představit - tak co by ho odkládali v hospodě nebo ve škole. já se ale nedám. voni do mě zimou, já do nich věšákem. uvidíme, kdo s koho.

14 komentářů:

Zdeněk řekl(a)...

velmi pekne, az ucebnicove

Lucie řekl(a)...

Hehe, příspěvek ze života ;) Zrovna jsem si říkala, že jako to topení tady v Paříži snad nehřeje. U sebe v pokoji jsem ho nastavila na maximum, když na něj sáhnu, tak je sice teplý, ale já jinak umrzám, pokud si nesednu hned k němu.
No a ve škole topení snad vůbec není, mezi hodinama nás vyštvou na dvůr, kde je neskutečná zima, "inteligentní" profesoři mezitím ve třídě otevřou okno, aby tam navál "čerstvý vzduch" a my pak přijdeme a je tam stejná zima jako venku, takže sedět ve třídě v kabátě a s šálou už mi nepřijde nenormální...

Ptáče řekl(a)...

Věšáky je ubít!
Možná je nemají proto, že dobře vědí, že by posloužily na podpal;)

r1 řekl(a)...

Ha! Sem chtěl včera poznamenat, že o zimě v Paříži píše i Ptáče a už se ozvala sama.

pseudointelektualka řekl(a)...

já vím, říkaly jsme si to dokonce naživo :-)
jsme holt holky šikovný.


btw ty kamínka jako pomáhaj, ale ne zas tolik, aby mi přestala bejt zima od nohou. zdi jsou tu strašlivě studený - proč asi? kreténi si doma nezatopěj a nezatopěj!

bos. řekl(a)...

a rukavice s ustřihlými konečky prstíků nepomáhají?
bylo by to stylové :)

r1 řekl(a)...

Ach tak, i vy drbny.

pseudointelektualka řekl(a)...

bos: to jsem nikdy nepochopila. k čemu jsou mi rukavice s ustřiženejma prstama, když právě na prsty je mi přece největší zima? nebo to jako existujou lidi, který zebou dlaně?
co se stylovosti týče ale můžu sloužit. koupila jsem si takový ten melírovaný překladatelsko-kočičí svetr až po kolena. nedostižné.

Petr řekl(a)...

v našem viktoriánském domku je taky kosa, od té doby, co se majitelka rozhodla vyměnit boiler, protože nefungoval. já si ale stejně myslím, že to udělala proto, aby měla záminku přestat topit, protože se starým topila 24 hodin, kdežto nový nastavila aby topil jen 5 hodin denně. navíc ten nový neprohřeje vodu ve sprše, nechápu proč. horká teče prvních deset vteřin, akorát dost na to, aby člověk na chvíli pocítil, jaký by to MOHLO být...

tak sem si postěžoval...jinak na zimu jsem si pořídil citrónovo zázvorovej čaj.

bos. řekl(a)...

celý prsty nee, jen konečky, zebat Tě pak můžou jen nehty a ty se ohřejou od prstů.
chce to ale ty plnodélkové, nikoli natahovací, ty se smrsknou.

s úspěchem jsem je používala při dojíždění v zimě, když jsem si ve zmrzlém autobuse chtěla číst, v rukavicích se špatně otáčejí stránky.

Anonymní řekl(a)...

První rok v Trnový jsem přežíval (jen přespával, zbytek dne jsem trávil v jiný místnosti) v pokoji o teplotě 6°C ...

chloé řekl(a)...

Nejhorší je zima v koupelně, to už nechci nikdy zažít:-/

pseudointelektualka řekl(a)...

á, do koupelny naštěstí nefouká a dá se vyhřát horkou sprchou, když zavřu dveře. ale máš völlig recht, to je strašlivá věc.

petr: citrónovo-zázvorovej čaj jako předdělanej? lepší je nastrouhat si vlastní, ten fakt zahřeje. taky pomáhá luxovat, ale je to krátkodobější.

Petr řekl(a)...

jasněže předdělanej, sem tu teprv dva měsíce. když je nejhůř, pomáhá kapka slivovice.