středa, ledna 21, 2009

jak jsem málem udělala dobrý skutek

pod turnikety na Sevres-Babylone ležela cizí tramvajenka. sama, opuštěná, bez toho strašlivého plastového obalu, ze kterého snadno vypadává. například mně minulý týden. ale to je jiná story. zvednu ji, koukám na ni, chvilku zvažuju, jestli na ni nejezdit sama, když teda teď nemám svoji, ale pak si uvědomím, že eventuální pokuta za to opravdu nestojí, tak ji odnesu na přepážku. slečna za pultem se vybavuje s nějakým turistou (ah! turisti!), tak čekám, nudím se a prohlížím si fotku slečny ze ztracené legitimace. má pěkné hnědé vlasy. jestli někdo našel tu moji, musel ji honem zahodit do nejbližšího koše, protože já na své fotce vypadám jak jugoslávský masový vrah. dokonce i arafata mám, allerdings růžového a bez kár. ale týhle holce to fakt sluší. a jaké má neobvyklé jméno! Eglantine! a příjmení jako jeden spoužák. to je náhoda.
nakonec se turista rozhodne i s baťůžkem odvalit a já slečně za přepážkou můžu předat legitku. "merci," řekne mi a začne se věnovat dalším turistům.
doma mi to nedá. co když chudák holka bude stejně jako já tejden bez legitky? co když ji nenapadne do metra zavolat? co když RATP s vidinou zisku za duplikáty veškeré nalezené kartičky skartuje? tak jsem milou Eglantine vygooglovala. jako první mi vyjel její facebookový profil a podle fotky to byla opravdu ona. napsala jsem jí srdceryvnou zprávu - a dnes mi přišla odpověď. prý se vydala na Sevres-Babylone, tam že už kartu odeslali na agence commerciale na Gare de Lyon, na Gare de Lyon jí oznámili, že už dotyčnou kartu zničili, ale že jí vystavěj novou na počkání.
z tohoto příběhu jsem si odnesla dvě ponaučení: za prvé, když ztratíte carte imagine'R, jeďte rovnou na gare de lyon. za druhé, věřte více svému google-skillu než systému velkých státních podniků. (taky nechápu, proč když jim někdo odevzdá nalezený předmět, na kterém je napsané jméno, příjmení, datum narození a identifikační číslo klienta, na kterého mají v databázi telefon, adresu i e-mail, proč mu proboha nemůžou poslat zprávu. asi že by přišli o těch 23€.)

8 komentářů:

r1 řekl(a)...

google-skill je pěkné spojení.

kristinka řekl(a)...

pockej, to neni jen malem, ne? :)

pseudointelektualka řekl(a)...

no je, protože dobrej skutek by to byl, kdybych tu kartu sbalila, doma Eglantnie vygooglovala a napsala jí, že mám její tramvajenku a že jí ji s radostí předám. to by pak holka nemusela lítat po všech čertech a platit náhradní. (ale jako, spoléhat na to, že někoho vygoogluješ, mi pořád nepřijde samozřejmý. co když je to nějakej offline freak?)

Andulenka řekl(a)...

Někdy bych ty francouze fakt zabila :-)

Petr řekl(a)...

v paříži se přece předpokládá, že tramvajenku půvabné eglantine najde sličný julien a pomocí google-amelie-search skillu, který má coby francouz od pána boha, jí tramvajenku doručí a padnou si do náruče. a ty ji doneseš na RATP, bože :)
možná kdybys našla jinou tramvajenku...

Enykl řekl(a)...

Přesně tak. Taky si myslím, že svou dokonalou tramvajenku s dokonalou fotkou dokonale upustila proto, aby ji našel a vygoogloval dokonalý kluk (a ne blonďatá holka s brejlema a v kšandách. navíc s mikádem!) :)

Anonymní řekl(a)...

Teda, jsem rada, ze takhle rychle neskartovali moji kreditku, kterou jsem vcera ztratila v Les Halles v Etamu...kdyz uz jsem zoufale uvazovala nad tim, co budu muset vyridit kvuli vlastni blbosti, tak mi ji milej pan z ochranky nasel, at zijou happyendy ;)

pseudointelektualka řekl(a)...

petr: "pomocí google-amelie-search skillu, který má coby francouz od pána boha" - od pána boha nebo od někoho jinýho, zapomněl jsi říct to nejpodstatnější. na kolikátce?
enykl: kšandy jsem na sobě neměla. možná kdybych jí bejvala byla napsala, že mám právě na sobě kšandy a mikádo, tak by mě vzala!
anonymní: teda, v les halles bych nechtěla ztratit ani sebe, natož kreditku. jsi si jistá, že si ten pán z ochranky nejdřív neokopíroval číslo karty a ten tajnej kód vzadu? ;-)