neděle, ledna 11, 2009

jak jsem si udělala kamarádku

jak jsme se tu a jinde bavili o těch milestonech dospělosti, tak jsem zřejmě překročila další. dneska v noci jsem se vrátila ze své první párty, na které byli i lidi dospělé, pracující osoby, a nebyli to kolegové rodičů ani profesoři. musím se holt smířit s tím, že moji bývalí spolužáci mají džoby, ve kterých potkávají kolegy, které potom zvou na své kolaudačky, narozeniny a jiné. a tak se stalo, že jsem se ocitla uprostřed příjemné společnosti namíchané ze známých a neznámých tak fifty fifty, a jala jsem se seznamovat. ovšem, abych nepředbíhala - to, že tam budou velká či potenciálně velká zvířata, která by mě mohla zaměstnat nebo vyhodit, to mě doma před zrcadlem nenapadlo. zato jsem si dobře uvědomovala, že hostitelka je elegantní dívka, která bez výstřihu a dvanácticentimetrových jehel nedá ani ránu. funky outfitek, který jsem nakonec zvolila, se stal hlavním aktérem jednoho seznamovacího příběhu. poslyšte, jak to probíhalo.

známá tvář: hej! pojď sem, představím ti toma!
pseudointelektuálka: ahoj, tome! já jsem v páťáku a budu psát diplomku!
tom: z čeho? já jsem právě obhájil svou doktorskou práci.
(následuje dlouhý rozhovor o politické sociologii, do které se postupně zapojí polský doktorand, bývalý student v německu, jedna náhodná dívčina a hostitel. zdravým jádrem ovšem zůstávají pseudointelektuálka a tom.
po chvíli se ke dvěma připojí zrzka s mladičkým chlapcem, co od pohledu vypadá na poláka, ale není ani zdaleka. zrzka má na hlavě poněkud nucený úsměv. pseudointelektuálka je podrážděná, že ji někdo ruší z rozhovoru, ve kterém saje rady od doktora toma jako houba před deštěm.)
pseudointelektuálka: ahoj, já jsem pseudointelektuálka.
zrzka: tohle je aziz a já jsem kathy.
falešný polák: ahoj, já jsem aziz.
pseudointelektuálka: a toma znáte?
zrzka: velmi dobře, je to totiž můj manžel.
(pseudointelektuálka je šokovaná, že si až teď všimla, že jak zrzka, tak tom vypadají en effet relativně staře. tom je také šokován, pravděpodobně neskrývaně útočným tónem své ženy.)
tom: kathy taky právě dokončila PhD.
pseudointelektuálka (jak husa po flusu): vážně? a šla bys do toho znova? je to dobrý? jak dlouho jsi to psala?
(následuje velmi dlouhý rozhovor o všem možném, ale především o doktorátu, během kterého se ukáže, že zrzka je za á: američanka, za bé: velmi funky dívčina, protože se bez předchozí asociace optá, jestli pseudointelektuálka občas taky nosí barvy, protože ona by ráda, ale v paříži si netroufá. obě mladé ženy se nadšeně překřikují, muži nechápou a snaží se konverzaci nasměrovat zpět do vod univerzitních, ale ženy dosáhly point of no return a baví se nyní o amerických seriálech.)
zrzka: I love the O.C.!
pseudointelektuálka (která O.C. ještě nezvládla, ale radši by přiznala, že nečetla ani jednoho bourdieua): mhm.
zrzka (se podívá na pseudointelektuálčin funky outfitek a zničehonic prohlásí): víš co, já jsem támhle stála a vidím svého muže, jak se už půl hodiny baví s nějakou blonďatou holkou s brejlema a v kšandách. navíc s mikádem! fantazie všech mužů. tak jsem si řekla, půjdu se za váma podívat!
pseudointelektuálka: a-hahaha! můžu si tě přidat na facebooku?
zrzka: no jasně! tom mě má mezi přáteli.

8 komentářů:

Zdeněk řekl(a)...

trochu sebestredne, ale velmi zabavne

Ptáče řekl(a)...

"blonďatou holkou s brejlema a v kšandách. navíc s mikádem! fantazie všech mužů" - tohle bys měla rozvést :))

pseudointelektualka řekl(a)...

sal: malinko... malinko!
ptáče: pošlu ti fotku. byl to takový velmi, ehm, sebereflexivní obleček.

Lucie řekl(a)...

moc hezký příběh! můj den v práci zase nabyl na barvách! a ten outfit bych též ráda viděla ;-)

Radka řekl(a)...

Sebestředný: O PhD sice neuvažuju, zato mikádo mě láká čím dál víc - naposled jsem ho měla v tercii a dobrý to bylo, myslim.

Petr řekl(a)...

hehehe, dobrej sitcom

brunhilda řekl(a)...

krutibrko, co myslíš těma barvama? jako na čichání? olinko, olinko...

Klára řekl(a)...

ahoj, já jsem pseudointelektuálka.
lol!