čtvrtek, března 05, 2009

úklidová frenzy s pseudointelektuální závorkou

podobně jako většina studentů se vrhám na úklid bytu takřka výlučně ve chvíli, kdy se mám učit. zadek před prázdnou wordovskou stránkou chvíli neposedí a hned by utíkal za luxem nebo rantlem umyvadla. většinou skončím u hory nádobí, protože ta je bezedná a věčná. občas se dokonce pustím do umývání odpadkových košů. ale šmejdit prachovkou po zastrčených koutech, na to mě pořád ještě neužije.
proto jsem sama sebe vyděsila, když jsem se dneska o deváté večer probrala z uklízecího transu. dobrých pět hodin jsem střídala navlhčené hadříky, suchou norskou prachovku, drátěnku, mokrou norskou prachovku, podivnou žlutou houbičku, která jako zázrakem odstranila černé škrábace způsobené nepsrávným použitím drátěnky, a štětku na nádobí, à frotter comme une dingue. (až jednou budu velká a vystuduju ten M2 Recherche sociologie médií, napíšu si diplomku na intratextualitu na blozích, protože mi přijde jako jedna z nejvýraznějších charakteristik tohohle média/žánru, která navíc spojuje klasický literární postup s novou technologií a formou a zároveň se způsobem vnímání zprávy. tím chci říct, že spisovatelé odkazují na předešlé kapitoly odjakživa, ale takový blogger vychází z předpokladu, že jeho staré posty všichni nečetli, tak tam hodí hyperlink sám na sebe. v tý diplomce to bude samozřejmě mnohem lepčejší.) v jednu chvíli jsem se dokonce přistihla, že radostně a velmi hlasitě výskám - to když se mi podařilo vydrhnout vanu do leskla. potom jsem ale ve svém studentském příbytku začla hledat skleněný lustr, abych ho mohla namočit do jaru a vyleštit, a tak mi došlo, co to vlastně dělám.
panebože, začátek března, lustr v jaru - tohle je regulérní jarní úklid!

5 komentářů:

Petr řekl(a)...

tohle mě celkem pobavilo, protože jsem zrovna včera měl v podstatě totéž v mužským kabátě - údržba byciklu. místo norských prachovek to byly nový pneumatiky, duše, antikorozní sprej, olej a zvonek s kompasem (!)
je to dobrý pocit, vidět výsledek své práce.

Anonymní řekl(a)...

Já uklízím poměrně nerada i o zkouškách, takže tuhle funkci u mě v zimním zkouškovým zastupuje Příprava na Ples. Celý měsíce se honím za šatama, botama, kabelčičkama, líčidlama, šperkama, účesama, kombinace eBay a pobíhání po Praze je velmi terapeutická. A jako bonus to samozřejmě uspokojuje moji vášeň pro princeznovský oblečení (a to poměrně nevinnou formou, dovedeš si představit moje chystání na svatbu ...). Ka

Enykl řekl(a)...

Úklid o zkouškách je fajn, ale to hlavně proto, že má na rozdíl od učení jasný a hned viditelný výsledek. Já to dotáhla k inverzi - poslední dobou je totiž Olomoucký nepořádek nejspíš samoobnovitelný a to bys nevěřila, jak dobře se mi učí!

Lucie řekl(a)...

A já si říkala co mě to včera popadlo za úklidové nadšení - a ono je to sezónní (zkoušky žádné již nemám...)

zoe řekl(a)...

až napíšeš tu intratextualitu, dej vědět...chci říct, hoď sem na ni odkaz.