neděle, srpna 16, 2009

na co ještě čekám

poslední sobotní večer v paříži. je horko; 32 stupňů přes den v týhle zemi jen tak nevychladne. v baráku naproti matka s dcerou roztáhly tři pruhovaný slunečníky a celý horký dopoledne běhaly v bikinách do kuchyně a z kuchyně s čerstvými drinky. vím to, protože od diplomky se šmíruje dobře.
sedět nad klávesnicí v létě je v mém ledovém bytě mnohem příjemnější než v zimě. z otevřeného francouzského okna jde tepla akorát tolik, aby mě konečně nezábly prsty na nohou. na ulici je klid, pařížané jsou en vacances a turisti za périphérique nepáchnou.
jenže najednou, mezi slovy discourse a reform zespoda slyším slova, co sem jednoznačně nepatří: "cigáro! nemám! vem si to! ty vole!"
je to tak. na náměstí indočíny, což je takový betonový trojúhelník 3 krát 2 krát 2 metry, naproti vchodu do mého baráku, se po zemi válejí dvě zkalený česky mluvící holky doprovázeny mladíky neznámého původu.

trochu mi to připomnělo onu známou anekdotu o muži, co tvrdošíjně zůstával doma, přestože se blížila povodeň. když za ním přišel starosta, odmítl se hnout: "až bude čas odejít, bůh mi dá znamení." potom přijel člun s megafonem: "bůh mi dá znamení," odpovídal muž. po člunu přiletěla helikoptéra: "bůh mi dá znamení," tvrdil muž a zavile se držel komína. nakonec přišla povodeň a muže i s domem smetla. "bože," ptal se muž po smrti, "proč jsi mi nedal znamení?" a bůh odpověděl: "ty jedno tele, poslal jsem k tobě politika, člun a helikoptéru, na co jsi ještě čekal?!"

takhle mně paříž posílá teplo, sluníčko a češky přímo pod okna, aby mi dala znamení, kde bych měla bejt. na pont neuf, s flaškou vína v ruce.
ale já ne.
já zavřená s diplomkou.

9 komentářů:

fri řekl(a)...

Před třinácti lety jsem maturoval z francouzštiny. Francouzština mi šla velice dobře. Ve Francii jsem nikdy nebyl. Nejdál na západě koncem tohoto května, v Kolíně nad Rýnem. Možná, kdybych se líp díval, dohlédl bych až do Francie. :-)

saladdin řekl(a)...

wow, tentokrat i s anekdotou!

Ewík řekl(a)...

Ahoj sestro :-) Víc než po roce zdravím do Francie. Minule jsi se mnou sympatizovala, když jsem se v Austrálii klepala zimou. Opět jsme na tom podobně. Sedím v našem bytě (teď už v ČR), kde je i přes léto krásně chladno, a mořím se s diplomkou.
Pane jo, jestli to jednoho dne klapne a my to doděláme, pak bychom to měly zajít oslavit někam, kde bude klid a budeme mít nohy v teple :-)

Tak ať ti to jde.

Zdraví nemocná prokrastinací až k zbláznění :-)

PS:Moc hezký příspěvek!

pseudointelektualka řekl(a)...

fri: francouzština je pro francii nezbytná...
sal: jj, vytanula na mysl. doslova. tanula a tanula, až vytanula.
ewík: tak ty už jsi zpátky! z nějakýho důvodu jsem se k tobě přestala proklikávat (neměl tě nalinkovanou schtjepan?) - co dělá kulturní šok půlrok poté? nebo diplomka přebíjí všechno?

chloé řekl(a)...

(trochu mě znervosňuje, jak dlouho tu dp píšeš ve srovnání s tím, kolik času na to asi budu mít já. ale vzhledem k tomu, že stejně přemýšlím, jak to udělat, abych pro sebe urvala ještě aspoň o trochu studentského života víc než ten jeden bídnej semestr, je to vlastně jedno.)

Petr řekl(a)...

moc hezký, čekal jsem sentimentální líčení toho, jak se autorka vnitřně loučí s paříží, místo toho cynická, vypointovaná anekdota. jojo...

pseudointelektualka řekl(a)...

chloé: hele, kdybych psala monografii, tak už mám těch 70 stránek hotovejch. ale že píšu komparaci, stále ještě nepřestávám po šesti týdnech datlovat. pokud teda psaním myslíš opravdu psaní, jinak čtení, terénní výzkum a tak zabraly zhruba půl roku volným tempem. a samozřejmě výběr tématu dva roky, že. ty už máš vybráno? a jak se chystáš nastavit studentské žití? (převelice oceňuji tu závorku.)

petr: nostalgický nepíšu, nikdo pod ně nekomentuje a mně po pár tejdench připadaj trapný. občas mi i přijdou docela fér, ale protože je nikdo neokomentoval, jsem přesvědčená, že jsou trapný.

Evqua řekl(a)...

tu as fini ton mémoire? ca se passe bien en RT? bisous de Paris où il fait moins chaud aujourd'hui

zoe řekl(a)...

I like this.