úterý, dubna 06, 2010

and how was YOUR easter?

ukrajinka vypráví, jak jela domů autobusem 20 hodin. brazilka se směje, že za tu dobu už by byla doma i ona. polka povídá o tradičním velikonočním lití vodou. němka vykládá o dvojrodinném výletě do schwarzwaldu, kam si děvčata poprvé vzala s sebou své milé, a jejich mladší bratry to silně vosíralo. "ale voni jsou stejně vždycky votrávený a chtěli by jenom pařit na playstationu, takže to nebyla taková změna," dodá vzápětí. další polka říká, že velikonoce jsou jediný čas, kdy chodí do kostela: nechat si posvětit vejce.
"pardon?" zaskočí mi.
"no, posvětit vejce. v košíčku. ještě se do něj přidává z nějakýho důvodu klobása a chleba."
klobásu chápu, na chleba mi už ale freud nestačí.
potom se stůl obrátí ke mně: "a co ty jsi dělala na velikonoční pondělí?"
"we had lunch at the mall and then my mother bought me lipgloss," vyletí ze mě pravda, než si stačím uvědomit, že povídání o krutém bití žen a dívek spletenými pruty by bylo společensky přijatelnější.

tolik o konzumerismu v čechách.

9 komentářů:

Zdeněk řekl(a)...

o velikonocnich chiropraktikach jsi pomlcela?

pseudointelektualka řekl(a)...

pomlčela. lipgloss všechno přebil a sebevětší perverze by už to nezachránila.

Enykl řekl(a)...

Tak s tím Freudovským výkladem jsi mě fakt pobavila:D

Moje velikonoce: Já se bála, že letos koledníci přijdou po lešení přes okno a nebudu moct zapřít, že jsem doma. Tak jsem zatáhla žaluzie a spala celý den s přestávkou na oběd. (mimochodem: zatím nejlépe strávené velikonoční pondělí! Jen ten lipgloss tomu chybí k dokonalosti!!!)

Radek řekl(a)...

Já velikonoce nezaregistroval.

Kopřiva řekl(a)...

Easter? Jo tak proto u nás zvonili ty divný lidi!

Radka řekl(a)...

Mně brácha z domova přivez koupenýho beránka. Snědli jsme ho společně a bylo to fajn.

pseudointelektualka řekl(a)...

tak vidím, že je neprožívá skoro nikdo, ani z daleký moravy a krutého severu. hm...

Ptáče řekl(a)...

U nás byly Velikonoce klasické - barvení vajíček, pečení bochánku, velikonoční hlavičky a pomlázka.
Tentokrát jsm zůstali v Praze, takže se k nám nehnali žádní koledníci - jsem z nich vždycky taková rozpačitá a vzpomenu si na Bridget:D

ajchlinka řekl(a)...

A já byla s tůůůristama v Německu. Nejeden důchodce mě přetáhla pomlázkou. S ohledem na organizaci zájezdu za tím nejspíš nebyly jen tradiční zvyky...